Persoonlijke website
Ik heb pas geleden dit(http://crocex.awardspace.com) design gemaakt.
Het is mijn tweede design in photoshop en ik zou het graag willen gebruiken voor een persoonlijke website met tutorials en designs.
Graag jullie mening hier over :p.
Mvg
Pepijn
Ik vind het niet lelijk maar ook niet echt super, ik zou hem ook wat groter maken.,
Te klein
Kleuren (Gebruik bijvoorbeeld een kleur tabel)
Gradient is niet mooi in je tekst
kvin het zo onduidelijk :S
HEt design vin ik wel mooi ;)
Nu nog mooi naar html krijgen ;)
En zoals nog gezegd maak hem wat breder enz !
http://www.psdtuts.com/
@peter
Pieter schreef op 09.12.2007 17:52:
behalve dat ik van de text nix kan lezen, vin ik hem wel goed bed8, ik zou alleen die HOME, CONTACT, PORTFOLIO & TUTORIALS in een ander lettertype doen...
Nou zal ik niet van daken schreeuwen dat mijn spellingskunsten fantastische zijn, maar gozer ga is leren spellen. vin/kvin/text/nix => ronduit treurig....
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door bart van der veen
Probeer eens wat brushes uit! Lekker pielen, laag over laag, gewoon even iets creatiever. Dit kan (bijna) iedereen!
Aangezien niemand hem echter super vindt zal ik deze in de oude doos stoppen en beginnen aan een nieuw design.
@bart
Erg bedankt voor de link naar die website.
Ik ga er zeker wat mee doen.
Mvg
Pepijn
Kleurgebruik:
Kleur geel/goud + blauw passen totaal niet bij elkaar.
De gradients in de tekst staan niet mooi, doe dit vooral niet in te kleine teksten.
De omlijning om de letters is te dik en van een foutieve kleur, waardoor je tekst een beetje in de achtergrond verdwijnt in plaats van op te vallen. Ook voornamelijk weer bij die kleine tekst, geen of kleinere omlijning.
Je bodytekst is blauw, probeer dit veel donkerder te maken, dit leest veel makkelijker.
Je paginabreedte is een beetje weinig, je kunt weinig kwijt in de body, dit kan de leesbaarheid van je pagina uiteindelijk ook slecht beïnvloeden.
Goede punten:
Ronde vormen, je hebt de hoeken mooi afgerond, dit komt goed overeen met je lettertype + logo..
Je Pepijn tekst is duidelijk, maar zou je kunnen uitlijnen boven Home.
Wat ik zou doen:
Begin niet opnieuw, maar ga dit ontwerp eens flink aanpassen.
Verander alle kleuren, kopieer wat layers en geef ze een ander kleurtje, kijk hoe dit bij elkaar past.
Verbreed je body layer..
Haal alle gradients uit je tekst en kijk hoe dit oogt.
Let verder op de tips en opmerkingen die ik gemaakt heb, en post je design dan nog eens.
Simon schreef op 10.12.2007 10:45:
Ik zal even heel eerlijk zijn en vervolgens wat opbouwende kritiek geven.
Kleurgebruik:
Kleurgebruik:
Oh nee?? En als je site over de Subaru Impreza zal gaan?
Ik snap je kritiek wel een beetje, maar je moet ook kijk afhankelijk naar je onderwerp welke kleuren je gebruikt.
Niek schreef op 11.12.2007 13:37:
Ik snap je kritiek wel een beetje, maar je moet ook kijk afhankelijk naar je onderwerp welke kleuren je gebruikt.
Simon schreef op 10.12.2007 10:45:
Ik zal even heel eerlijk zijn en vervolgens wat opbouwende kritiek geven.
Kleurgebruik:
Kleurgebruik:
Ja uiteraard, Maar zelfs bij websites over de subaru impreza zal je zien dat alleen het logo die kleur heeft..
Voorbeeld:
http://www.xs4all.nl/~endhoven/
Uiteraard kijk je naar het onderwerp... maar vind je dat bij deze lay-out relevant?
Daarom zei ik ook dat ik je kritiek ook wel begreep.
Ik bedoelde het eigenlijk alleen meer als aanvulling
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niek Weevers
Kijk je menu kan mooier ogen, mocht je alles 3x zo groot maken..
Veel succes
ik weet ook dat er een site op internet is die zeer uitgebreid is en bij bijna alle websafe kleuren een mooie combo heeft gemaakt en een uitleg waarom die zo gemaakt zijn. een probleem weet even niet een twee drie welke het was ik zal wel ff proberen te zoeken