Photo album X keer bekeken
Paul
15/09/2007 03:14:00Hoi,
Ik heb laatst een foto album in elkaar geflanst maar wil eigelijk iets er aan toevoegen.
Soms zie ze dat een bepaalde foto x keer bekeken is.
Hoe kun je dat voor elkaar maken.
Tot zover kun je me album bekijken op www.kickitradio.com
Makkelijk en een popup waar je dan verder kunt bladeren door de foto's.
Gr Paul
Ik heb laatst een foto album in elkaar geflanst maar wil eigelijk iets er aan toevoegen.
Soms zie ze dat een bepaalde foto x keer bekeken is.
Hoe kun je dat voor elkaar maken.
Tot zover kun je me album bekijken op www.kickitradio.com
Makkelijk en een popup waar je dan verder kunt bladeren door de foto's.
Gr Paul
PHP hulp
05/01/2025 10:38:51Onbekend Onbekend
15/09/2007 08:25:00Ja gwn database en dan als de pagina met de foto er op wordt geopend dan moet je in die database 1 bij het aantal views van die foto er bij doen..simpel!!
Hans Q
15/09/2007 10:08:00Arjan Schuurman
15/09/2007 11:52:00Voorbeeld:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?php
$bestaandaantal = 16;
$nieuwaantal = $bestaandaantal + 1;
echo $nieuwaantal." keer bekeken";
//En dan nog opslaan
?>
$bestaandaantal = 16;
$nieuwaantal = $bestaandaantal + 1;
echo $nieuwaantal." keer bekeken";
//En dan nog opslaan
?>
Crispijn -
15/09/2007 11:56:00Je query wordt dan zoiets
Het is niet zo ingewikkeld. Ik neem aan dat je je foto's nu ook uit een database haalt?
P.S. Maak je altijd weer nieuwe thumbnails aan of staan deze ook op je server als los bestand? Het duurt nu wel heel erg lang voor dat ik hier je foto's geladen heb, zelfs op een T1 verbinding.
Succes ermee ;)
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
$sql = "UPDATE photos SET views = views +1 WHERE id = ".mysql_real_escape_string($photo_id);
?>
$sql = "UPDATE photos SET views = views +1 WHERE id = ".mysql_real_escape_string($photo_id);
?>
Het is niet zo ingewikkeld. Ik neem aan dat je je foto's nu ook uit een database haalt?
P.S. Maak je altijd weer nieuwe thumbnails aan of staan deze ook op je server als los bestand? Het duurt nu wel heel erg lang voor dat ik hier je foto's geladen heb, zelfs op een T1 verbinding.
Succes ermee ;)
Paul
15/09/2007 16:24:00Hoi,
Allereerst bedankt voor de reactie.
Ik had al zo'n idee om zoiets te maken ja.
Het werkt inderdaad met een database en heb ook al een functie geschreven om de foto's als thumbs te laden.
Maar dat moet ik nog ff afmaken.
Gr Paul
Allereerst bedankt voor de reactie.
Ik had al zo'n idee om zoiets te maken ja.
Het werkt inderdaad met een database en heb ook al een functie geschreven om de foto's als thumbs te laden.
Maar dat moet ik nog ff afmaken.
Gr Paul