photoshop alternatief, wel betaald maar goedkoper?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Als Senior PHP developer heb je een sterke mening over de architectuur van projecten en de processen binnen het team. Je bent de sparringpartner voor je Team Lead. Ook ondersteun je met jouw kennis de minder ervaren developers in jouw team. Ze werken regelmatig aan projecten vanaf scratch en dit geeft ruimte om voor nieuwe technieken te kiezen. Naast het ontwikkelen van software ben je continue bezig om ook jezelf te ontwikkelen. Ze werken met o.a.: PHP, Laravel, Doctrine, PHP Unit, Behat, React, TypeScript, (My)SQL, Postgress, Redis, ElasticSearch, Docker, Nginx, GIT flow, JIRA, AWS. Eisen • HBO werk- en

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Je ontwikkelt innovatieve, maatschappelijk belangrijke applicaties; Je implementeert nieuwe features; Je gaat in gesprek met eindgebruikers en designers om de applicaties continu te finetunen; Je draait mee in een professionele Agile/Scrum omgeving. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de omgeving van Amsterdam. Ze staan zeer goed bekend in de markt door hun innovatieve dienstverlening op IT gebied en hun gepassioneerde werknemers. Voor hun inspanningen op het gebied van IT hebben ze meerdere prijzen gewonnen! Onze klant is onderdeel van een Corporate werkgever en heeft zelf 300 mensen in dienst. Om

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/04/2015 01:16:17
Quote Anchor link
Hey allemaal,

In mijn speurtocht naar een goedkoper alternatief voor Photoshop kwam ik terecht bij GIMP. Ik ben hier nu wat foto's mee aan het bewerken, en ondanks dat je met dit gratis programma best leuk uit de voeten kunt, merk ik dat bepaalde dingen niet heel erg "gladjes" lopen, waardoor ze me meer tijd kosten dan wanneer ik ze in Photoshop zou doen. Bijvoorbeeld het schalen of roteren van een afbeelding gaat allemaal wat "stroever" en terwijl je hiermee bezig bent, kun je ook niet goed zien waar het canvas zich bevindt. Een ander nadeel is dat GIMP geen non-destructieve layer-styles kent die aan een layer gekoppeld kunnen worden.

Nu is mijn vraag ... kent iemand een betaald alternatief voor Photoshop, dat ongeveer hetzelfde werkt, maar wat wel een stuk goedkoper is? Het is voor een Windows computer.

Tips zijn welkom.

PHP hulp

PHP hulp

01/12/2024 01:52:55

Bart V B

Bart V B

06/04/2015 06:19:10
Quote Anchor link
Paintshop pro?
Als ik het goed lees dan kost photoshop 24,95 per maand, paintshop pro kost vanaf 55 euro.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/04/2015 14:18:27
Quote Anchor link
Thanks. Ik heb er even naar gekeken, maar ik denk dat het vergeleken met Photoshop een (voor mij) aantal essentiële zaken mist.

Is hier iemand bekend met PhotoPlus toevallig? En zo ja, hoe zijn de ervaringen? Als ik het zo zie, dan lijkt het redelijk op Photoshop ... alleen is het een stuk goedkoper.

Bart V B

Bart V B

06/04/2015 15:16:03
Quote Anchor link
Welke essentiële zaken mis je?
Het enige wat ik minder vindt is met paden werken. Dat is in photoshop een stuk makkelijker. Denk als je photoshop gewend bent dat het heel lastig is om een soortgelijk programma te vinden. ;)
Gewijzigd op 06/04/2015 15:16:56 door Bart V B

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/04/2015 15:26:29
Quote Anchor link
Nou, als ik het goed zie (maar ik kan me vergissen) heeft painshop pro bijvoorbeeld geen layer effects zoals photoshop die heeft. Of vergis ik me? Photoplus heeft die volgens mij wel. En ik weet ook niet of paintshop pro non-destructieve lagen kent (waarmee je bijv. de helderheid kunt aanpassen, maar als die naderhand niet goed is nogmaals kunt aanpassen, zonder dat dit de originele foto aantast).

Randy vsf

Randy vsf

06/04/2015 16:59:45
Quote Anchor link
Paintshop pro:

"Gemakkelijk lagen maken

U kunt nu in PaintShop Pro X7 afbeeldingen op het palet Lagen slepen en neerzetten en afbeeldingen rechtstreeks als nieuwe laag openen. Gebruik meerdere niet-destructieve lagen bij het bewerken van afbeeldingen en maak samengestelde foto's of dynamische ontwerpen."

Dus die zitten er wel in. photoplus heeft ze ook.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/04/2015 17:28:29
Quote Anchor link
Thanks Randy. Heb je toevallig ook ontdekt of er layer styles inzitten? In photoplus wel, dat leid ik af aan het "fx" icoontje in de screenshots, maar verder kan ik er weinig over vinden. Ik bedoel dan de layer effects zoals je die in photoshop hebt. Bijvoorbeeld "emboss" en "outer glow" en dat soort dingen.

Randy vsf

Randy vsf

06/04/2015 18:59:35
Quote Anchor link
Jep zit er ook in.
Op deze link staat een overzicht ervan:
http://corel.force.com/index/articles/en_US/Master_Article/Overview-of-Layer-Styles-in-PaintShop-000015442

Je kan ook de proefversie downloaden, dan kan je het eens rustig allemaal bekijken.
Gewijzigd op 06/04/2015 19:01:01 door Randy vsf

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/04/2015 20:19:56
Quote Anchor link
Randy, dankjewel! Werk jij zelf ook met Paintshop? Ik lees nu op de website dit:

Quote:
With this feature, you can create visually interesting and creative effects for a layer in real time, and you can fine-tune the effect before applying it. The Layer Styles feature provides six effects: Reflection, Outer Glow, Bevel, Emboss, Inner Glow, and Drop Shadow.

Ik weet nu alleen niet of het non-destructief is. Kan ik de effecten naderhand gewoon nog veranderen?

Zijn hier nog meer mensen die met Paintshop Pro of Photoplus werken toevallig?

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

06/04/2015 22:23:42
Quote Anchor link
Je zou ook kunnen kiezen om Paint.NET te gebruiken.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/04/2015 22:33:56
Quote Anchor link
>> Je zou ook kunnen kiezen om Paint.NET te gebruiken.

Ja zou kunnen, alleen wil ik geen online oplossing maar een "normale" desktop applicatie.

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

06/04/2015 22:35:33
Quote Anchor link
Dat is gewoon een programma voor je computer hoor waarmee je foto's goed kunt bewerken voor een gratis programma.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/04/2015 22:46:33
Quote Anchor link
Mijn excuses, ik was in de war met een ander programma. Is Paint.net vergelijkbaar met Photoshop? Heeft het layer effects/styles? En werkt het met non-destructieve lagen?

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

06/04/2015 22:49:28
Quote Anchor link
Ja, je kan gewoon layers maken en daaraan kan je gewoon effecten toevoegen.
Je kunt ook effecten downloaden van internet, en die gewoon ergens bij Paint.NET ergens daar in een map maar daar zou je even naar moeten kijken.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/04/2015 22:59:31
Quote Anchor link
>> Ja, je kan gewoon layers maken en daaraan kan je gewoon effecten toevoegen.

Maar wat ik bedoel is of het non-destructieve layers zijn. Dus kun je iets instellen, zonder dat je daadwerkelijk de foto bewerkt, en kun je die aanpassingen dan naderhand weer ongedaan maken of wijzigen?

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

06/04/2015 23:00:54
Quote Anchor link
Jahoor, dat kan! ;)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/04/2015 23:42:49
Quote Anchor link
Als je dit filmpje bekijkt dan zie je na ongeveer 4 minuten een voorbeeld van de layer styles waar ik het over heb. Zit dat ook in paint.net dan?

Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

07/04/2015 00:05:21
Quote Anchor link
Nee die dingen zoals outter glow heb je volgensmij niet maar je kan kijken of dat ergens te downloaden voor Paint.NET.
En Photoshop is natuurlijk een erg geavanceerd programma dat geld kost, terwijl Paint.NET niet slecht is maar blijft wel gratis en beperkt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/04/2015 00:09:23
Quote Anchor link
Ja klopt ... maar ik zoek dus iets wat enigszins vergelijkbaar is met Photoshop. GIMP heb ik geprobeerd, en daar heb je ook een plugin voor die de layer styles simuleert, maar bepaald soepel werkt dat niet. Ik ben daarom liever ook niet meer afhankelijk van plugins. Photoplus heeft ook die layer styles, en paintshop pro dus mogelijk ook. Dus waarschijnlijk zal de keuze tussen die 2 programma's gaan.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/04/2015 13:42:52
Quote Anchor link
Hallo allemaal, even een UPDATE ...

Ik heb inmiddels zowel even wat gestoeid met Paintshop Pro als met PhotoPlus. Beiden hebben hun voordelen. Paintshop Pro is goedkoper, heeft content aware fill en kan overweg met vectors. PhotoPlus kan niet overweg met vectors (onhandig, want dan kan ik bijv. geen vector logo in een afbeelding plakken ... die zal ik eerst moeten omzetten), maar de algehele flow werkt wel prettig. Ik kan er makkelijk en snel mee uit de voeten en tools zitten op een handige plek, waarbij ik bij Paintshop Pro echt in de menu's moet gaan zoeken waar iets zit.

Maar nu mijn vraag. Zijn er behalve Paintshop Pro en PhotoPlus nog andere pakketten waar ik naar zou kunnen kijken? Bij voorkeur wel een betaald pakket, maar niet zo duur als Photoshop? Iemand nog suggesties?
Gewijzigd op 08/04/2015 13:43:19 door Ozzie PHP

Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/04/2015 01:19:07
Quote Anchor link
Niemand meer?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.