Photoshop stamp effect

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Koen Bressers

Koen Bressers

31/07/2007 00:14:00
Quote Anchor link
Hallo,

Even een vraagje over design. Ik wil een stempel maken met Adobe Photoshop (net zoiets als die uit Married With Children). Ik heb het lettertype enzo wel alleen het gaat mij om dat effect dat er stukjes van de letters wegvallen. Weet iemand hoe dit moet of is hier een tutorial voor? Een goed forum voor design mag ook.

Bvd,
Koen.

PHP hulp

PHP hulp

10/01/2025 12:59:51

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

31/07/2007 00:25:00
Quote Anchor link
Ik heb net even gegoogled en vond deze voor je.

31/07/2007 01:56:00

Danny Roelofs

Danny Roelofs

31/07/2007 10:06:00
Quote Anchor link
Zon zelfde stempel dat is 5 minuten werk, het is heel eenvoudig maar ik kan je niet zomaar alle stappen gaan uitleggen (kost teveel tijd).

Maar een basis gedachte voor de tekst:

Je maakt een layer aan, je plaatst daar je tekst in de kleur geel, deze layer
copieer je en vervolgens de zelfde tekst in het zwart. Je legt de layer met de gele tekst boven op de zwarte.

Je pakt het gummetje en wist kleine stukjes van de gele font zodat de onderliggende zwarte tekst dan zichtbaar wordt.

Dit is dan heel basaal hoor, je kunt nog met color dodge/burn spelen, blur effecten, layer effect / texture overlay enz.

Soms moet je in het begin even flink spelen met de resultaten van alle effecten.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.