PHP ....

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sidney

Sidney

23/09/2008 13:31:00
Quote Anchor link
Ik ben een tijdje geleden begonnen met HTML. Beetje eenvoudige websites gemaakt. CSS erbij betrokken.
Op aanraden van een bekende interesse gaan tonen in PHP. Echter, al in het begin gaat het mis.
Wat ik zoek is een programma waarin ik (een willekeurig verkregen) php script kan invoeren en dat het programma dan laat zien wat het script doet. De output zeg maar.
Ik dus XAMPP geinstalleerd, maar ik krijg het dus niet aan de praat. Of heb ik het verkeerde programma voor wat ik nou eigenlijk wil?

PHP hulp

PHP hulp

04/12/2024 20:19:34

Joren de Wit

Joren de Wit

23/09/2008 13:33:00
Quote Anchor link
PHP Beginnershandleiding

Hierin wordt precies uitgelegd hoe je kunt beginnen met werken in PHP en hoe je je gemaakte PHP scripts kunt uitvoeren.

Succes!

Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

23/09/2008 15:14:00
Quote Anchor link
XAMPP is daar ideaal voor.

Hoe dat werkt:
XAMPP is waarschijnlijk geïnstalleerd op C:\xampp\.
De php code die je zelf maakt, zet je in een submap van C:\xampp\htdocs

Bv. je maakt een php file op locatie C:\xampp\htdocs\formulier\index.php
Dan kan je dat testen gewoon met je internet browser op adres http://localhost/formulier/index.php

Een aantal dingen: je mag geen ander programma hebben lopen dat ook als server werkt. Bij mij geeft bv. skype problemen. Ik kan xampp enkel aanzetten als skype uit staat.

Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

23/09/2008 15:16:00
Quote Anchor link
Emmanuel:

Dat geld echter niet voor alle programma's maar programma's die specifieke poorten gebruiken, usbftp en sabnzbd bijvoorbeeld draaien bij mij altijd langs xampp.

Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

23/09/2008 15:20:00
Quote Anchor link
inderdaad
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Emmanuel Delay

Sidney

Sidney

23/09/2008 15:39:00
Quote Anchor link
mijn hartelijke dank iedereen voor de geplaatste reacties. Zodra ik vanavond thuis ben ga ik alle adviezen opvolgen en eens kijken hoever ik nu kom.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.