PHP 5.3+ versus ZIP decomprimeren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pieter Zandman

Pieter Zandman

15/04/2014 15:46:15
Quote Anchor link
Beste bezoekers,

Ik heb een webapplicatie ontwikkeld die gebruikers zelf kunnen installeren. Nu heb ik voorkeur om een deel van installatie procedure in een zip-document te plaatsen. Tijdens de installatie procedure dient het zip-document gedecomprimeerd te worden. De minimale PHP versie voor de webapplicatie is 5.3. De ondersteuning qua serversoftware is Apache en IIS.

Nu vraag ik mij af of ik er vanuit mag gaan dat webservers met PHP 5.3 standaard de mogelijkheid tot het decomprimeren van ZIP hebben. Via php.net kan ik geen eenduidig antwoord vinden.

Kan iemand mij wellicht een duwtje in rug geven voor het vinden van een helder antwoord?

Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

26/02/2025 17:35:57

Michael -

Michael -

15/04/2014 15:56:46
Quote Anchor link
ZipArchive::extractTo
PHP 5 >= 5.2.0, PECL zip >= 1.1.0

Pieter Zandman

Pieter Zandman

15/04/2014 16:02:37
Quote Anchor link
@Michael: Bedankt voor je antwoord. De zip-functionaliteit is mij bekend. Ik vraag mij af of deze functie standaard is ten tijde van de PHP installatie en of er een reden kan zijn voor hosting providers om deze functionaliteit te blokkeren. (Misschien in verband met performance?)

Michael -

Michael -

15/04/2014 16:18:13
Quote Anchor link
Zoals je ziet staat er bij "PECL zip >= 1.1.0"
Dus hier is PECL zip versie 1.1.0 of hoger voor nodig. Dus nee, dit is geen standaard PHP functie. Ja, het is mogelijk dat deze dus niet aanwezig is op de server.

Pieter Zandman

Pieter Zandman

15/04/2014 16:42:24
Quote Anchor link
Bedankt voor je antwoord. Helder, ik kan weer verder. :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.