PHP afbeeldingen vergelijken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jordi Wippert

Jordi Wippert

04/10/2011 14:55:13
Quote Anchor link
Hallo beste php-ers

eerst even een introductie; samen met een klasgenoot van mij hebben we bedacht om voor ons profielwerkstuk in havo 5 een 'scanner' te maken. Het idee is om een webcam te koppelen aan een computer en deze een foto te laten maken van (in eerste instantie) een simpel voorwerp als een blokje. De bedoeling is dan dat de computer deze afbeelding als het ware herkent en kan bevestigen dat het idd om een blokje gaat.

Onze bedoeling is dus om software te schrijven om afbeeldingen te herkennen. Na wat rondzoeken op internet kwamen we php tegen. Hiervan kregen wij de indruk dat het mogelijk is om een script te maken wat kan doen wat we willen. Het gaat er namelijk om dat we een soort van database met gegevens over plaatjes (hebben iets gelezen over metagegevens?) willen koppelen aan de foto die op dat moment vergeleken moet worden.

Het probleem is dat php ons nog niet helemaal duidelijk is. Het idee van code schrijven echter wel. Zo hebben we wel wat ervaring met xhtml/css/visual basic en mysql. We willen hier niet komen vragen om een kant en klare code, maar een idee van hoe en wat we zouden moeten doen zou fijn zijn. We hopen dat iemand ons dan ook op weg kan helpen of een suggestie heeft waar naar we moeten zoeken, en als een ander programma of een scripttaal een betere optie is dan is dit natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt,
Gewijzigd op 04/10/2011 15:01:54 door Jordi Wippert

PHP hulp

PHP hulp

11/01/2025 03:08:41

Wouter van der plas

wouter van der plas

04/10/2011 15:32:37
Quote Anchor link
ik denk dat je en ander taal moet kiezen om het te doen.
b.v. c++ met openCv of java.

php is meer bedoelt om webpaginas te maken.

grtjes wouter

Jacco Brandt

Jacco Brandt

04/10/2011 15:38:59
Quote Anchor link
Ik zou dit niet in PHP doen. PHP is namelijk een taal die gemaakt is voor webservers. Voor dit doel zou ik een c-taal, zoals C++, proberen te pakken. Verder moet ik er bij zeggen dat dit echt een hele ingewikkelde opdracht is.

Heel veel succes!

Jordi Wippert

Jordi Wippert

06/10/2011 10:43:17
Quote Anchor link
dat het ingewikkeld word waren we zelf ook al achter haha.
Maar zullen ons is in c++ verdiepen en kijken of we daar wat mee kunnen.
bedankt

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.