PHP + AJAX

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jacco

Jacco

05/01/2007 17:16:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal, ik weet niet of iemand verstand heeft van AJAX i.c.m. PHP maar ik zit met een probleem dat ik zelf niet kan oplossen..
Het gaat om een script voor school waarbij we door middel van sliders een kaart van Arnhem willen laten zien met het aantal kamers dat vrij is.. Op zich werkte het prima alleen voert hij de gegenereerde javascript code niet uit. Ik heb een leraar om hulp gevraagd en die zei dat ik dit het beste met JSON kon doen.. Dit is me alleen tot op heden nog niet gelukt..
Het gaat om de volgende bestanden:
http://www.phever.org/ssha/kamer_zoeken.phps ( http://www.phever.org/ssha/index.php?p=kamer_zoeken )
Deze pagina werkt op zich goed.. Alleen de AJAX request is aangepast naar JSON en nu werkt dit niet meer!
http://www.phever.org/ssha/overzicht.phps
Deze moet binnengehaald worden d.m.v. AJAX en geeft wel een goed resultaat, alleen de javascript wordt niet uitgevoerd!

Ik hoop dat iemand me hiermee op weg kan helpen want ik zit hier al weken mee vast!

Vriendelijke groet,
Jacco
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco

PHP hulp

PHP hulp

19/11/2024 18:26:32

Jelmer -

Jelmer -

05/01/2007 18:03:00
Quote Anchor link
Javascript dat je via XMLHTTPRequest ophaalt wordt inderdaad niet geëvalueerd. Daar zal je dus zelf handmatig eval() over heen moeten laten lopen.

Maar het is het beste om alleen de data terug te sturen, en verdere afhandeling van die data door de clientside weer uit te laten voeren. Dus totaal geen Javascript meesturen in je antwoord, is namelijk niet nodig. Alleen de data.

Jacco

Jacco

05/01/2007 18:11:00
Quote Anchor link
Hoe doe ik dit dan? Ik snap het niet helemaal..
Ik heb de bron meegepost, dus misschien kan iemand me een beetje op weg helpen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco

Gebruiker PHP

Gebruiker PHP

05/01/2007 20:14:00
Quote Anchor link
Op WmCity staat een goede tutorial over AJAX. Zo heb ik het ook geleerd(Gebruik nu mijn eigen code).

Klik

En ever wat opmerkingen over je PHP code.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if(empty($_GET['prijs'])){
  $prijs = 0;
  }

?>

Kan ook zo:
Code (php)
1
2
3
<?php
$prijs
= empty($_GET['prijs']) ? 0 : $_GET['prijs'];
?>

En je systeem is vatbaar voor MySQL injecties.
Die $prijs wordt niet ge-escaped. Dit kan je zo oplossen:
Code (php)
1
2
3
<?php
$prijs
= empty($_GET['prijs']) ? 0 : mysql_real_escape_string($_GET['prijs'], $dbConnection);
?>

De variable $dbConnection bevat de MySQL verbinding.

En misschien het geheel wat overzichtelijker maken>?

Jacco

Jacco

05/01/2007 23:33:00
Quote Anchor link
Injections heb ik geen last van.. er wordt niks toegevoegd aan de database.. Alleen dingen uitgehaald.. Maar nu wil het dat ik veel te moeilijk zat te denken en het me inmiddels is gelukt! Dat javascript is helemaal niet nodig.. Iig allemaal bedankt voor julllie hulp!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.