Php als studie
- Welke vakken kan ik het beste houden (Frans + Duits al laten vallen).
- Weet iemand ergens een goede school ??
Ik woon in omgeving Utrecht (Culemborg).
mvg Joost van der Meijden
Quote:
Verplaatst naar Aanvragen.
(Moest eigelijk naar Koffiehoek, maar dan zie je hem niet in de lijst staan).
SanThe.
Daarom had ik m al onder php gezet :p
Joost van der Meijden
(Moest eigelijk naar Koffiehoek, maar dan zie je hem niet in de lijst staan).
SanThe.
Daarom had ik m al onder php gezet :p
Joost van der Meijden
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door /home/joost
Je doet nu VMBO ? Gewoon af maken met de vakken die je leuk vind en daarna MBO gaan doen. Daar leer je een hoop over systeembeheer, een hoop over software en een hoop over hardware, en een beetje over ontwikkeling. Tenzij je systeemontwikkeling of iets in die trant gaat doen, volgens mij is dat het mest verstandige, maar er zijn niet zoveel scholen die MBO systeemontwikkeling aanbieden.
Daarna kun je HBO informatica gaan doen, dat is voor het grootste deel systeemontwikkeling. Daar leer je een hoop van de dingen die je moet weten. Je begint met Java, om de principes van het programmeren en het object georienteerd programmeren in bijzonder onder de knie te krijgen. Tevens leer je een hoop over design patterns, webontwikkeling, werken in groepsverbanden en dat soort dingen. En als je dat eenmaal gedaan hebt kun je een hoop geld gaan verdienen.
Succes !
Volgens mij is PHP alleen tegenwoordig niet eens genoeg, javascript is heel erg opgekomen hetzelfde geldt voor AJAX. Als je kiest voor een studie ivm programeren krijg je ook meerdere talen in je paket.
Je moet kijken naar opleidingen waar je het programmeren leert. Ik doe bijvoorbeeld een HBO opleiding informatica maar zo zijn er wel meer.
In diverse andere talen krijg je daar (gelukkig) een foutmelding/waarschuwing op.
Ga je verdiepen in wiskunde, wiskunde, wiskunde en nog eens wiskunde, dat is de basis voor iedere goede programmeur. Verder is engels onmisbaar, alle goede documentatie is in het engels geschreven.
Wanneer je met databases aan de slag wilt gaan, laat MySQL dan even links liggen en ga eerst leren werken met echte databases en echte SQL. Dan komt het drama MySQL later wel.
Je hebt volgens mij ook nog iets als Aplicatie Ontwikkeling, op MBO niveau, en daarna doorstromen naar HBO Informatica (b / Software Engineering)
http://www.rocmn.nl/smartsite.shtml?ch=SVS&id=269 denken jullie dat dit wat is ??
mvg Joost van der Meijden
Bedankt Nico, daar zit ook direct al websites e.d. in en het zit in Utrecht (in de buurt), mvg Joost van der Meijden
Ik raad je aan om naar een opendag te gaan, al hoewel je nog meer dan 1 jaar hebt. Dit is mijn laatste jaar (4de) en ik sluit het af met niveau 4.
In mijn opleiding leer je veel over het internet, en ook om verschillende talen te leren (sql, java, asp, php, javascript, actionscript (flash) en nog wat andere talen..), maar ook hoe je moet programmeren (OOP, UML). Daarnaast leer je ook nog hoe je servers installeert (IIS, Apache, tomcat) en hoe je systemen beheert (linux, mac osx, windows)..
meer info kan je hier vinden: http://www.glr.nl/opleidingen/mbo/studierichting/webmaster/38
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Terence Hersbach
Zijn er verder nog mensen die ervaring hebben met deze opleiding (Grafisch Lyceum te Rotterdam, de opleiding "webmaster"), zoja -> is dit een goede opleiding om programmeur te worden ??
Wanneer ik dit diploma heb, kan ik dan doorstromen naar HBO-informatica ??
mvg Joost.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door /home/joost