php batch file uitvoeren via exec command lukt niet !!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 3 volgende »

Rowdy Klijnsmit

Rowdy Klijnsmit

28/01/2013 22:19:16
Quote Anchor link
Beste mensen,

ik heb denk ik een moeilijke vraag waar ik heel google heb afgesnuffeld maar niet veel gevonden heb.
ik zal mijn probleem is uitleggen..

wat ik wil doen is via een webserver (xampp apache) een website hosten die ik op bijv. me telefoon kan bezoeken op die website moeten twee knoppen staan start en stop wat die start knop moet doen is een een batch file uitvoeren dat batch file is voor een spelletje als ik erop klik dan opent hij cmd en voert hij dingen in (automatisch) en het spelletje kan gespeeld worden. en de stop zegt het al die moet het hele gebeuren stoppen.

ik heb wel een paar dingen opgezocht en ben onder ander shell_exec tegengekomen maar niks werkt.

Wie o wie kan mij helpen ??

Mvg.

Rowdy Klijnsmit
Gewijzigd op 29/01/2013 22:02:38 door Rowdy Klijnsmit

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 16:57:25

Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

28/01/2013 22:23:14
Quote Anchor link
Ten eerst kan je geen .bat file op je telefoon draaien, als je android of zoiets heb.
En kijk is bij ipforwarding dat helpt je vast wel verder

Rowdy Klijnsmit

Rowdy Klijnsmit

28/01/2013 22:24:35
Quote Anchor link
@Robertjan,

ik wil ook dat niet draaien ik wil een website draaien met twee knoppen op me telefoon of computer en wanneer ik op de start knop druk moet hij de batch file op mijn computer draaien begrijp je ??

Mvg.

Rowdy Klijnsmit

Toevoeging op 28/01/2013 22:24:37:

@Robertjan,

ik wil ook dat niet draaien ik wil een website draaien met twee knoppen op me telefoon of computer en wanneer ik op de start knop druk moet hij de batch file op mijn computer draaien begrijp je ??

Mvg.

Rowdy Klijnsmit

Reshad F

Reshad F

28/01/2013 22:24:39
Quote Anchor link
Ik denk dat je lang kan zoeken naar de oplossing. die is er niet volgens mij want je kan geen bat files op je telefoon ( website ) draaien.. En om eerlijk te zijn denk ik niemand dit sowieso zou willen.
Gewijzigd op 28/01/2013 22:25:19 door Reshad F

Rowdy Klijnsmit

Rowdy Klijnsmit

28/01/2013 22:25:35
Quote Anchor link
@Robertjan,

Mvg.

Rowdy Klijnsmit

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/01/2013 22:25:41
Quote Anchor link
heb je xampp onder windows draaien?
welke php versie gebruik je?

wat gebeurd er als je dit uitvoerd?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

echo exec('notepad');

?>

Rowdy Klijnsmit

Rowdy Klijnsmit

28/01/2013 22:27:04
Quote Anchor link
Hee eindelijk iemand die me begrijp ik heb zeker xampp onder windows 8 draaien. welke versie van php ik heb het lijkt dat ik de nieuwste heb maar weet dit niet zeker ik ga is proberen wat u zei frank.

Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

28/01/2013 22:29:47
Quote Anchor link
Maar via ip forwarding kun je je site beschikbaar stellen via bepaald ip adres

Rowdy Klijnsmit

Rowdy Klijnsmit

28/01/2013 22:30:04
Quote Anchor link
@Frank

ik krijg niks te zien maar als ik naar taakbeheer ga zie ik wel dat er een cmd proces aan het draaien is zou u mij misschien verder kunnen helpen ?

Mvg.

Rowdy Klijsmit

Toevoeging op 28/01/2013 22:31:26:

@robert

ik probeer het is via localhost\ enzo dan ga ik hem pas testen op me iPhone en dan moet ik inderdaad gaan portforwarden maar nu hoef dat nog niet lijkt mij ?

Mvg.

Rowdy klijnsmit

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/01/2013 22:39:14
Quote Anchor link
Robert, bij mij start Notepad keurig op. Een batch bestand zou ook moeten lukken maar ik weet ook dat niet alle applicaties zomaar opstarten.

Het uitvoerbare bestand moet te vinden zijn in een %PATH% directory. (zie eigenschappen mijn computer, omgevingsvariabelen)

dit is al ik weet

Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/01/2013 22:41:42
Quote Anchor link
Zou je aub de titel willen aanpassen in iets zinnigs?

N K

N K

29/01/2013 07:47:29
Quote Anchor link
offtopic: Waarom gebruikt iedereen de laatste jaren het woord "is" waar "eens" moet staan? Of wordt ik oud?

John D

John D

29/01/2013 10:40:13
Quote Anchor link
Zolang je binnen je eigen netwerk zit hoef je niet te port-forwarden. Dat is pas relevant wanneer je van elders naar je wamp server wilt. Het cmd.exe proces zou ik maar killen, het blijkt dus dat het werkt. Start niet notepad op maar een bat of cmd bestandje en zet daar als laatste "exit" in (zonder de quotes). Een cmd proces moet dan ook weer vanzelf eindigen denk ik.
@N K: Een soort van smartphone spreektaal opgeschreven in tekst, absoluut verarming van nederlandse taal.
Gewijzigd op 29/01/2013 11:58:55 door John D

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/01/2013 13:24:49
Quote Anchor link
@NK: ja, dat valt mij ook op... ze weten denk ik (vrees ik) niet beter. Wat dacht je van "Heb je dat wellis gezien?" :(

Albert de Wit

Albert de Wit

29/01/2013 13:52:00
Quote Anchor link
@Ozzie daar heb ik me ook wel eens heel erg aan geergerd haha.

Kris Peeters

Kris Peeters

29/01/2013 14:04:25
Quote Anchor link
Hoe zo; ze weten niet beter?
Ik veronderstel dat men nog steeds Nederlands leert op school.

En (weeral), men gebruikt argumenten oneigenlijk.
Er hoeft geen enkel verband te zijn tussen "het gebruik van kortere taal" en "niet meer weten dat er een standaard is".

Zoiets heet geen goesting hebben om de moeite te doen.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/01/2013 14:17:37
Quote Anchor link
Ze weten niet beter... dat is wat ik denk... anders zouden ze wel gewoon het woordje "eens" gebruiken. Ik denk dat men daadwerkelijk denkt dat "is" het juiste woord is om te gebruiken.

Albert de Wit

Albert de Wit

29/01/2013 17:19:52
Quote Anchor link
Hmm... toen ik er eens een opmerking over maakte zei de persoon dat 'is' ook goed is.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/01/2013 17:29:10
Quote Anchor link
En daar was jij het waarschijnlijk niet mee eens! Die persoon had het gewoon mis. :)

Kris Peeters

Kris Peeters

29/01/2013 17:35:10
Quote Anchor link
In Vlaanderen zijn er andere woorden die gelijkaardige problemen geven.

Vreemd, dat de beschikbaarheid van Google / wikipedia / online woordenboeken / ... er niet voor hebben gezorgd mat mensen juister geïnformeerd zijn.

bv.
Tweets worden zomaar geloofd. Juist of niet, hoe ongeloofwaardig ook, ze gaan een eigen leven leiden.
Dat terwijl iedereen om bevestiging kan zoeken.

De aard van het beestje, veronderstel ik.
Gewijzigd op 29/01/2013 17:35:50 door Kris Peeters

Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/01/2013 17:38:26
Quote Anchor link
Ja, maar ik zie nu dat we gruwelijk offtopic aan het gaan zijn. Laten we maar even wachten op een reactie van de topic starter om te zien of zijn probleem inmiddels is opgelost.

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.