php batch file uitvoeren via exec command lukt niet !!
ik heb denk ik een moeilijke vraag waar ik heel google heb afgesnuffeld maar niet veel gevonden heb.
ik zal mijn probleem is uitleggen..
wat ik wil doen is via een webserver (xampp apache) een website hosten die ik op bijv. me telefoon kan bezoeken op die website moeten twee knoppen staan start en stop wat die start knop moet doen is een een batch file uitvoeren dat batch file is voor een spelletje als ik erop klik dan opent hij cmd en voert hij dingen in (automatisch) en het spelletje kan gespeeld worden. en de stop zegt het al die moet het hele gebeuren stoppen.
ik heb wel een paar dingen opgezocht en ben onder ander shell_exec tegengekomen maar niks werkt.
Wie o wie kan mij helpen ??
Mvg.
Rowdy Klijnsmit
Gewijzigd op 29/01/2013 22:02:38 door Rowdy Klijnsmit
En kijk is bij ipforwarding dat helpt je vast wel verder
ik wil ook dat niet draaien ik wil een website draaien met twee knoppen op me telefoon of computer en wanneer ik op de start knop druk moet hij de batch file op mijn computer draaien begrijp je ??
Mvg.
Rowdy Klijnsmit
Toevoeging op 28/01/2013 22:24:37:
@Robertjan,
ik wil ook dat niet draaien ik wil een website draaien met twee knoppen op me telefoon of computer en wanneer ik op de start knop druk moet hij de batch file op mijn computer draaien begrijp je ??
Mvg.
Rowdy Klijnsmit
Gewijzigd op 28/01/2013 22:25:19 door Reshad F
Mvg.
Rowdy Klijnsmit
welke php versie gebruik je?
wat gebeurd er als je dit uitvoerd?
Hee eindelijk iemand die me begrijp ik heb zeker xampp onder windows 8 draaien. welke versie van php ik heb het lijkt dat ik de nieuwste heb maar weet dit niet zeker ik ga is proberen wat u zei frank.
Maar via ip forwarding kun je je site beschikbaar stellen via bepaald ip adres
ik krijg niks te zien maar als ik naar taakbeheer ga zie ik wel dat er een cmd proces aan het draaien is zou u mij misschien verder kunnen helpen ?
Mvg.
Rowdy Klijsmit
Toevoeging op 28/01/2013 22:31:26:
@robert
ik probeer het is via localhost\ enzo dan ga ik hem pas testen op me iPhone en dan moet ik inderdaad gaan portforwarden maar nu hoef dat nog niet lijkt mij ?
Mvg.
Rowdy klijnsmit
Het uitvoerbare bestand moet te vinden zijn in een %PATH% directory. (zie eigenschappen mijn computer, omgevingsvariabelen)
dit is al ik weet
Zou je aub de titel willen aanpassen in iets zinnigs?
offtopic: Waarom gebruikt iedereen de laatste jaren het woord "is" waar "eens" moet staan? Of wordt ik oud?
@N K: Een soort van smartphone spreektaal opgeschreven in tekst, absoluut verarming van nederlandse taal.
Gewijzigd op 29/01/2013 11:58:55 door John D
@NK: ja, dat valt mij ook op... ze weten denk ik (vrees ik) niet beter. Wat dacht je van "Heb je dat wellis gezien?" :(
@Ozzie daar heb ik me ook wel eens heel erg aan geergerd haha.
Ik veronderstel dat men nog steeds Nederlands leert op school.
En (weeral), men gebruikt argumenten oneigenlijk.
Er hoeft geen enkel verband te zijn tussen "het gebruik van kortere taal" en "niet meer weten dat er een standaard is".
Zoiets heet geen goesting hebben om de moeite te doen.
Ze weten niet beter... dat is wat ik denk... anders zouden ze wel gewoon het woordje "eens" gebruiken. Ik denk dat men daadwerkelijk denkt dat "is" het juiste woord is om te gebruiken.
Hmm... toen ik er eens een opmerking over maakte zei de persoon dat 'is' ook goed is.
En daar was jij het waarschijnlijk niet mee eens! Die persoon had het gewoon mis. :)
Vreemd, dat de beschikbaarheid van Google / wikipedia / online woordenboeken / ... er niet voor hebben gezorgd mat mensen juister geïnformeerd zijn.
bv.
Tweets worden zomaar geloofd. Juist of niet, hoe ongeloofwaardig ook, ze gaan een eigen leven leiden.
Dat terwijl iedereen om bevestiging kan zoeken.
De aard van het beestje, veronderstel ik.
Gewijzigd op 29/01/2013 17:35:50 door Kris Peeters
Ja, maar ik zie nu dat we gruwelijk offtopic aan het gaan zijn. Laten we maar even wachten op een reactie van de topic starter om te zien of zijn probleem inmiddels is opgelost.