php batch file uitvoeren via exec command lukt niet !!

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

LEDfan nvt

LEDfan nvt

29/01/2013 17:39:21
Quote Anchor link
Ik vind de discussie niet echt op zij plaats. Maar zoals Kris zegt wordt 'is' veel gebruikt voor 'eens':
Quote:
Kheb is iet plezant gedaon.

Normaal:
Quote:
Ik heb eens iets leuk gedaan.

Maar dit heeft niets met het topic te maken.

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 19:46:40

Rowdy Klijnsmit

Rowdy Klijnsmit

29/01/2013 21:25:29
Quote Anchor link
Hee mensen bedankt voor de wijze Nederlands les alleen hier kan ik niet veel mee.

Wat betreft php ik ben nu twee volle weken bezig met zoeken en testen maar ik kom er maar niet uit..

Kan iemand mij misschien nog helpen of gaat is dit ook te moeilijk voor jullie.

Mvg.

Rowdy Klijnsmit

Aad B

Aad B

29/01/2013 21:40:48
Quote Anchor link
Google eens op "php execute batch file", veel uitleg staat plus voorbeeld op: http://php.net/manual/en/function.exec.php en You can run batch files by calling "cmd /c yourbatch.bat" Verwacht in ieder geval geen output terug naar php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo exec('cmd /c c:\full_path\yourbatch.bat');
?>

Zet in yourbatch.bat wat simpele test commands:
dir c:\full_path >>test.txt
exit
Gewijzigd op 29/01/2013 21:45:06 door Aad B

Rowdy Klijnsmit

Rowdy Klijnsmit

29/01/2013 21:43:38
Quote Anchor link
Aad B op 29/01/2013 21:40:48:
Google eens op "php execute batch file", veel uitleg staat plus voorbeeld op: http://php.net/manual/en/function.exec.php en You can run batch files by calling "cmd /c yourbatch.bat"

Hee ik heb dit ook al geprobeerd helaas ook dit werk niet.. Hij opent cmd niet ook niet op de achtergrond zelfs niet als ik een andere batch uit test..

Mvg.

Rowdy Klijnsmit

Aad B

Aad B

29/01/2013 21:46:43
Quote Anchor link
Zie ook de nog toegevoegde code in mijn vorige reactie.
Ik heb geen Windhoos webserver dus ik kan het niet voor je testen.
Op linux werkt exec($cmd . " > /dev/null &") prima.
Gewijzigd op 29/01/2013 21:48:48 door Aad B

Rowdy Klijnsmit

Rowdy Klijnsmit

29/01/2013 21:56:10
Quote Anchor link
Beste mensen als ik dan dat doe geef me webbrowser aan "press a key to continue" maar hij start windows prompt niet dus wat doe ik fout of moet ik nog meer dingen doen ?

Normaal als ik op de run.bat klik dan opent hij cmd en voert hij dingen uit en kan ik me spel spelen maar nu doet hij niks !!

Iemand enige idee ? Hoor het graag.

Mvg.

Rowdy Klijnsmit

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/01/2013 22:00:23
Quote Anchor link
- dankje -
Gewijzigd op 29/01/2013 22:15:39 door - Ariën -

Keizer Webdesign

Keizer Webdesign

29/01/2013 22:04:13
Quote Anchor link
Ik weet niet wat u wil maken maar als ik een .bat zie en hij download hem dan zou ik hem niet open, aangezien je via .bat zo je system32 kan laten verwijderen. mensen zijn er voorzichtig mee.
Ik weet niet of je voor heel nederland of verder hem beschikbaar wil stellen.
Maar ik zou het niet zo maar openen

PS. Dit kan ook met een execution

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

29/01/2013 22:06:52
Quote Anchor link
PHP draait op een server, en als je met exec iets aanroept WORDT DAT UITGEVOERD OP DE SERVER (om in stijl te blijven)

Aad B

Aad B

29/01/2013 22:08:13
Quote Anchor link
Rowdy Klijnsmit op 29/01/2013 21:56:10:
Beste mensen als ik dan dat doe geef me webbrowser aan "press a key to continue"
Misschien heb je iets in run.bat staan dat nooit kan werken. Wat staat er in je run.bat en verwacht je dat er in je webpagina iets van een windows spelletje gaat verschijnen?? Ik vrees dat dat niet eens kan. Zet gewoon eens in je batfile:
echo off
dir c:\windows >>c:\test.txt
exit
en kijk dan of er in c:\ een file test.txt geschreven is
Gewijzigd op 29/01/2013 22:09:37 door Aad B

Rowdy Klijnsmit

Rowdy Klijnsmit

29/01/2013 22:14:53
Quote Anchor link
beste mensen in mij batch file staat dit "@ECHO OFF
"%ProgramFiles%\Java\jre7\bin\java.exe" -Xmx3G -Xms3G -jar craftbukkit.jar
PAUSE" zonder de "" uiteraard normaal als ik hier twee keer op klik doet hij het perfect maar met de php code doet hij niks behalve in de webbrowser dan zegt de browser "press a key to continue" maar verder gebeurd hier niks..

Mvg.

Rowdy Klijnsmit

Aad B

Aad B

29/01/2013 22:18:53
Quote Anchor link
De pause komt door het command PAUSE en betekent dat je .bat file eindelijk werkt!! de tweede regel "%ProgramFiles%\Java\jre7\bin\java.exe" -Xmx3G -Xms3G -jar craftbukkit.jar start een java virtual machine waarin craftbukkit.jar gedraaid zou worden maar dat gaat totaal fout. Dat gaat gewoon niet lukken. Vergeet het maar. Hou er maar mee op, het kan niet.

Rowdy Klijnsmit

Rowdy Klijnsmit

29/01/2013 22:20:22
Quote Anchor link
Maar aad waarom kan het dan wel als ik twee keer op de run.bat normaal klik dan doet hij het wel ?

Mvg.

Rowdy Klijnsmit

Toevoeging op 29/01/2013 22:20:32:

Maar aad waarom kan het dan wel als ik twee keer op de run.bat normaal klik dan doet hij het wel ?

Mvg.

Rowdy Klijnsmit

Aad B

Aad B

29/01/2013 22:27:28
Quote Anchor link
Wanneer jij dat vanuit een webapplicatie (knop) doet wordt er binnen een apache webserver een call exec gedaan via de .bat naar java.exe en daarmee heeft de exec shell geen flauw idee waar de output naartoe moet (kan ook nergens naartoe) vermoedelijk crashed de zaak. Voeg wat extra parameters toe aan de java.exe waarmee je de logging naar een file stuurt en waarbij je de logging mode op het hoogste niveau zet waarna je in de log kan lezen waarom het fout gaat. Had je verwacht dat het spelletje zich in je browser zou presenteren?
Gewijzigd op 29/01/2013 22:28:12 door Aad B

Rowdy Klijnsmit

Rowdy Klijnsmit

29/01/2013 22:32:05
Quote Anchor link
aad nee ik verwachten niet dat hij in mijn browser opstart maar ik verwachten dat hij cmd opende en mijn batch file uitvoerde maar hoe kan ik dit nu echt werkend maken..

Zouden jullie mij kunnen helpen met dit zelf mijn docenten van het Grafisch Lyceum in Rotterdam kunnen het niet !!

Mvg.

Rowdy Klijnsmit

Aad B

Aad B

29/01/2013 22:36:33
Quote Anchor link
Rowdy Klijnsmit op 29/01/2013 22:32:05:
zelfs mijn docenten van het Grafisch Lyceum in Rotterdam kunnen het niet !!
Ik ben van mening dat het ook niet kan.

Rowdy Klijnsmit

Rowdy Klijnsmit

29/01/2013 22:50:20
Quote Anchor link
kijk als ik op "run.bat" klik krijg ik dit te zien op mij scherm http://s8.postimage.org/5kelpkyp1/image.png maar dit wil ik dit dus via een website met een knop doen en dan dat hij de bat opent met cmd en mijn server start snappen jullie ?

Mvg.

Rowdy Klijnsmit

Aad B

Aad B

29/01/2013 22:55:32
Quote Anchor link
ik snap het en het kan niet maar dat wil jij niet snappen.

Bart V B

Bart V B

29/01/2013 23:40:54
Quote Anchor link
Rowdy,

Even voor de duidelijkheid, ken totaal minecraft niet, en dat wil ik ook zo houden.
Maar waar jij nu al enkele dagen met een aantal forumleden is niet een oplossing om dit met een bat bestand te doen. Daarvoor hebben anderen al nieuwe wielen voor uit gevonden.
Een google actie leverde mij dit resultaat op: http://www.multicraft.org/site/page?view=install
Volgens mij doet dit nou net wat jij wil. En is nog webbased ook. ;)

EDIT:
En voordat je gaat piepen dat kan alleen maar localhost:
Je moet even je ip portforwarden, en als je het wel lokaal wil doen even een rule maken in je firewall om dat ipadres te benaderen.
Gewijzigd op 29/01/2013 23:43:15 door Bart V B

Rowdy Klijnsmit

Rowdy Klijnsmit

14/06/2013 03:30:38
Quote Anchor link
Goedeavond mensen,

Dankzij Bart V B is het bewijs dat het wel kan zoiets wil ik ook krijgen alleen veel simpelere..
Dus als iemand nog ideeën heeft om dit te kunnen laten werken dan hoor ik het graag !

Met vriendelijke groet,
Rowdy

PS bedankt Bart V B voor de tip

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.