php beheer voor beginners
Ik heb een website draaien op gehoste webspace. Ik heb thuis al wat dingetjes gedaan met php, en qua php code gaat ik het al aardig.
De problemen zijn nu echter begonnen bij het online zetten van alles wat ik thuis heb gemaakt. Zo had ik een simpel upload scriptje gemaakt dat thuis prima werkt, maar zodra het online staat werkt het dus niet.
Nu heb ik al wat over en weer gemaild met de de mensen waar ik mijn site heb draaien, en die geven mij het adviezen waar ik niet zoveel mee kan. Zo zou php op safe mode moeten staan. Dat hebben zij voor me gedaan, maar hoe ik dat nou zelf had kunnen doen.. geen idee.
Uiteindelijk werkt het iig nog niet en ik weet niet precies waarom niet. Ik kan bijvoorbeeld ook het php error log niet vinden. Om nog maar te zwijgen over het vergelijken van instellingen van thuis met online.
Ik heb thuis phpdev draaien. Voornamelijk omdat ik zelf php met apache i.c.m. MySQL niet geinstalleerd kreeg.
Wat ik nou uiteindelijk wil is een goede site/tutorial waar een beetje duidelijk staat uitgelegd hoe dit soort dingen werken. Ik ken wel de grote php sites zoals bijvoorbeeld php.net. Maar daar zie ik al snel door de bomen het bos niet meer.
En als iemand een 'kant en klare' oplossing heeft voor me wat betreft dat uploaden van bestanden zou die mij heel blij maken, want dan kan ik alvast weer een heel stuk vooruit.
phpversie
Ik denk dat je genoeg voorbeelden kunt vinden in de uploadtutorials in deze site.
chmod aan.
Safe_mode is voor de veiligheid, maar neemt een heleboel functionaliteit weg, kijk of je host dit aan heeft staan (controleer met phpinfo() ).
Meer over safe_mode
Als het een linux server is, loop je bij het uploaden tegen Safe_mode is voor de veiligheid, maar neemt een heleboel functionaliteit weg, kijk of je host dit aan heeft staan (controleer met phpinfo() ).
Meer over safe_mode
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az
Jan:
Ik denk dat je genoeg voorbeelden kunt vinden in de uploadtutorials in deze site.
Idd, probeer eens een up2date uploadscript uit de lib hiero. Als die gewoon zijn werk doet, vergelijk het dan eens met die van jou, leer je ook weer van. Succes.
Dat chmod had ik al eens naar gekeken, en bleek overigens ook het probleem bij het upload gedeelte, dus dat is nu opgelost.
Echter waar ik nog naar op zoek ben is een duidelijke site die verteld hoe ik php goed kan instellen (dus geen scriptjes/code oid, echt phpadmin gebeuren). Anders blijf ik de hele tijd dit soort kleine probleempje posten op allerlij forums. Daar word natuurlijk niemand vrolijk van :)
Nou als je gewoon nadat je wat hebt gemaakt of er voor naar scripts gaat kijken en die vergelijkt of die informatie erbij geven dat je het moet chmodden bv.
Plaats het script en de error even