PHP: belasting van een server ?
Ik gebruik OOP en daarin gebruik ik DB queries.
Hoe ver mag ik gaan met het aanmaken van objecten elke keer als iemand een pagina laad? Is het aangeraden om zo weinig mogelijk gebruik te maken van objecten waar het kan?
Ik gebruik objecten voornamelijk om een goed overzicht te krijgen en te behouden in de code.
En wat betreft SQL queries, hoe ver mag je daar in gaan? Als er 15 queries uitgevoerd worden wanneer een pagina wordt geladen, is dit dan normaal of is dit te veel?
Ik ben bang om na maanden werk een game in elkaar te zetten dat uiteindelijk veel te zwaar blijkt te zijn voor een webserver... ( dit is mijn eerste )
Alle reacties zijn welkom
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door UltimateWeapon
Edit: lol, mn eerste bericht van 2007 =D, Gelukkig Nieuw Jaar iedereen!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niels Janssen
Maar let op dit geld alleen als je tabellen goed zijn ingedeeld en je juiste queries schrijft
Is dit een goede werkwijze? Met in het achterhoofd dat er op elke pagina minstens 1 query wordt uitgevoerd.
Of is het beter om bij elke query te connecten en te disconnecten?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door UltimateWeapon
Ik zou niet adviseren om voor elke query een connect/disconnect uit te voeren. Dit belast de server (en vertraagt je script) veel meer dan wanneer je 1 connectie hebt en die steeds hergebruikt.
1) gebruik nooit * in je SELECT query's. Vraag alleen de velden die je nodig hebt. Je query's worden dan sneller uitgevoerd.
2) gebruik om te fetchen mysql_fetch_assoc. Die niet het allersnelste, maar wel in vergelijking tot het gebruiksgemak de snelste.