PHP bezoekers begroeten.
Tom Sebrechts
03/08/2006 14:01:00Ik heb een website in PHP gemaakt. Het is mijn eerste en vind dat die best goed gelukt is. Heb wel het 1 en ander van het nternet geplukt om erin te verwerken maar het is grotendeels door mezelf gemaakt. Nu zit ik met ene probleem.
Ik zou graag op m'n index WELKOM GAST krijgen. Op zichzelf niet moeilijk. Maar mijn index word gerefreshed bij een inlog en dan zou er in de plaats de gebruikersnaam moeten opkomen.
Kan iemand mij even uitleggen hoe ik dit moet doen ?
Nu heb ik dit staan als begroeting :
{
$tpl->assign('content','Welkom op de website van [BE] MissedCue');
}
Maar nu zou er dus moeten komen voor er ingelogd word :
{
$tpl->assign('content','Welkom gast op de website van [BE] MissedCue');
}
en na de inlog zou er dit moeten komen:
{
$tpl->assign('content','Welkom (gebruikersnaam) op de website van [BE] MissedCue');
}
Kan iemand mij hierbij helpen ?
Alvast bedankt
Ik zou graag op m'n index WELKOM GAST krijgen. Op zichzelf niet moeilijk. Maar mijn index word gerefreshed bij een inlog en dan zou er in de plaats de gebruikersnaam moeten opkomen.
Kan iemand mij even uitleggen hoe ik dit moet doen ?
Nu heb ik dit staan als begroeting :
{
$tpl->assign('content','Welkom op de website van [BE] MissedCue');
}
Maar nu zou er dus moeten komen voor er ingelogd word :
{
$tpl->assign('content','Welkom gast op de website van [BE] MissedCue');
}
en na de inlog zou er dit moeten komen:
{
$tpl->assign('content','Welkom (gebruikersnaam) op de website van [BE] MissedCue');
}
Kan iemand mij hierbij helpen ?
Alvast bedankt
PHP hulp
23/11/2024 16:48:20Bo az
03/08/2006 14:05:00Ik neem aan dat de je login systeem met sessions werkt?
Dan heb je ook (of kan je maken) dat je gebruikers naam in een session variabele staat, dan kan je die gewoon echo'en:
echo $_SESSION['gebruikersnaam'];
Dan heb je ook (of kan je maken) dat je gebruikers naam in een session variabele staat, dan kan je die gewoon echo'en:
echo $_SESSION['gebruikersnaam'];