php boekje?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/11/2011 21:34:15
Quote Anchor link
Hallo,

Weet iemand toevallig een recent php-boek dat ingaat op:
- ajax (hoe werkt ajax + codevoorbeelden)
- database (hoe schrijf je queries... misschien wat informatie over PDO)
- classes + OOP (hoe maak je een class en hoe werkt OOP)

Ik heb zin om weer even wat info te lezen over deze onderwerpen. Weet iemand nog een leuk recent boek?

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 17:46:46

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/11/2011 22:15:28
Quote Anchor link
Ikzelf had: http://www.phphulp.nl/php/boek/php-5-voor-gevorderden/72/

Echter het eerste hoofdstuk begin al erg gecompliceerd, met een multidimensionale array en callback waar ik al niet eens de werking van begreep. Het kan zijn dat ik misschien zijn Beginnersboek heb gemist, maar uiteindelijk heb ik toch voor het grote 'PHP 5 handboek' gekozen. Deze gaat volgens mij niet op AJAX in, maar sinds ik jQuery ken, benut ik liever de $.ajax functie van hen, lekker makkelijk.
Gewijzigd op 14/11/2011 22:19:46 door - Ariën -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/11/2011 22:20:28
Quote Anchor link
Thanks voor je reactie Aar. Hmmm... als jij t al niet begrijpt...

Heb je een link naar dat PHP 5 handboek?

Ik zoek juist iets wat ajax gebruikt zonder jquery, zodat ik daar niet afhankelijk van ben...

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/11/2011 22:24:24
Quote Anchor link
Als je de PHP-scripts via AJAX bedoeld, je moet zelf bepalen wat deze teruggeven en hoe je deze aanroept via jQuery. Dit is niet bepaald rocket-science.

Of in json formaat tonen in het geval van een array (met json_encode). Of in normale tekst.

Ik denk dat het meeste van AJAX besproken wordt in een gemiddeld JavaScript boek.

Het boek welke ik heb is deze:http://www.phphulp.nl/php/boek/het-complete-boek-php-53/105/. Maar dan heb ik nog de oude PHP-5 versie. Goed boek, gaat in op OOP, functions, XML, Smarty etc...
Gewijzigd op 14/11/2011 22:26:10 door - Ariën -

Niels K

Niels K

14/11/2011 22:48:15
Quote Anchor link
@Aar,

Ik vind het eerste boek dat je opnoemde een goed boek om een kijkje te nemen in de gevorderde wereld van PHP. Uiteindelijk is dit nog niets en gaan de professionals nog verder.

@Ozzie,

Om nu JQuery / AJAX uit een boek te leren.. Ik zou het gewoon bij de documentatie van JQuery houden. Het is heel simpel, en op basis van de (uitgebreide) documentatie moet je een eind komen.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/11/2011 22:50:25
Quote Anchor link
Het is altijd nog een afweging of je Jquery of normaal JavaScript wilt gebruiken. Beiden kennen voor en nadelen.

Niels K

Niels K

14/11/2011 22:50:59
Quote Anchor link
Dat klopt. Maar ik ga toch voor JQuery. Je krijgt dan iets voor elkaar met veel minder regels code. (Als je de library niet meerekent ;-))
Gewijzigd op 14/11/2011 22:51:20 door Niels K

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/11/2011 22:57:27
Quote Anchor link
Heren, bedankt wederom voor de tips. Ik ga er naar kijken! De boeken die Aar genoemd heeft kende ik nog niet, dus wie weet... thanks!

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/11/2011 09:43:17
Quote Anchor link
Voor de geinteresseerden... deze is in bestelling.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.