Php code in database
m h
18/08/2012 12:56:37Beste leden,
Ik zit met een vraag:
Ik heb een database met daarin een tekst, zeg: "Hallo, het is nu . Leuk dat je er bent".
De tekst tussen de aanhalingstekens staat dus in de mysql-database. Deze tekst wil ik nu in de pagina laden en weergeven, maar hij moet de PHP ook uitvoeren. De tekst uit de DB halen lukt. (met mysql_fetch_assoc(mysql_query(QUERY)) ), maar de PHP code wordt niet uitgevoerd. Bestaat er een mogelijkheid de tekst uit de databasetabel als PHP code uit te voeren?
Hoor graag wat jullie hiervan weten!
m.v.g.
Ik zit met een vraag:
Ik heb een database met daarin een tekst, zeg: "Hallo, het is nu . Leuk dat je er bent".
De tekst tussen de aanhalingstekens staat dus in de mysql-database. Deze tekst wil ik nu in de pagina laden en weergeven, maar hij moet de PHP ook uitvoeren. De tekst uit de DB halen lukt. (met mysql_fetch_assoc(mysql_query(QUERY)) ), maar de PHP code wordt niet uitgevoerd. Bestaat er een mogelijkheid de tekst uit de databasetabel als PHP code uit te voeren?
Hoor graag wat jullie hiervan weten!
m.v.g.
PHP hulp
23/11/2024 20:18:39Nee, je slaat een waarde op in een database en laat php iets met die waarde doen als je hem hebt opgehaald
Reshad F
18/08/2012 14:04:52Roel -
18/08/2012 14:38:41Om even antwoord te geven op je vraag, ja dat is mogelijk met eval.
Alleen raad ik (en 99% van PHPhulp) je dat wel af.
Alleen raad ik (en 99% van PHPhulp) je dat wel af.
Bart V B
18/08/2012 18:53:19Een citaat van Rasmus Lerdorf, geestelijk vader der php:
Met andere woorden, je bent verkeerd om bezig.
Geef eens aan wat je doel is waarschijnlijk zal de oplossing veel simpeler zijn dan je denkt..
Quote:
if eval() is the answer, you're almost certainly asking the wrong question.
Met andere woorden, je bent verkeerd om bezig.
Geef eens aan wat je doel is waarschijnlijk zal de oplossing veel simpeler zijn dan je denkt..
Misschien is het in dit geval mogelijk om strtr te gebruiken. Dan zou je mogelijk het volgende kunnen doen:
Veel succes!
Code (php)
Veel succes!