php code IN een str_replace
magicP
23/08/2006 12:00:00Hallo,
ik vroeg me af of het mogelijk is om php code te gebruiken IN een str_replace
bijvoorbeeld : ik wil dus in mijn tekst het woordje beta vervangen door een een variabele...
ik geraak er niet aan uit...
$tetonentekst= str_replace('beta', '< ?php echo $replaceword;?>', $tetonentekst);
dit werkt dus niet...
ik vroeg me af of het mogelijk is om php code te gebruiken IN een str_replace
bijvoorbeeld : ik wil dus in mijn tekst het woordje beta vervangen door een een variabele...
ik geraak er niet aan uit...
$tetonentekst= str_replace('beta', '< ?php echo $replaceword;?>', $tetonentekst);
dit werkt dus niet...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door MagicP
PHP hulp
21/11/2024 14:59:45Klaasjan Boven
23/08/2006 12:02:00en zo?
$tetonentekst=str_replace('beta','$replaceword',$tetonentekst);
$tetonentekst=str_replace('beta','$replaceword',$tetonentekst);
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven
magicP
23/08/2006 12:10:00jep zonder die quootjes rond $replaceword gaat het inderdaad
waarvoor dank
maar dan de volgende stap : de eigenlijke bedoeling is dat het woord beta vervangen wordt door een link naar de map $replaceword en met linktekst $replaceword
$tetonentekst= str_replace('beta','<a href=$replaceword>$replaceword</a>', $tetonentekst);
de link wordt gemaakt naar /$replaceword ipv naar de waarde van de wariabele, en ook het woordje dat je dan ziet staan is de variabele zelf $replaceword, en niet zijn waarde
daarom was ik ook aan het zoeken met die echo...
waarvoor dank
maar dan de volgende stap : de eigenlijke bedoeling is dat het woord beta vervangen wordt door een link naar de map $replaceword en met linktekst $replaceword
$tetonentekst= str_replace('beta','<a href=$replaceword>$replaceword</a>', $tetonentekst);
de link wordt gemaakt naar /$replaceword ipv naar de waarde van de wariabele, en ook het woordje dat je dan ziet staan is de variabele zelf $replaceword, en niet zijn waarde
daarom was ik ook aan het zoeken met die echo...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door magicP
Jelmer -
23/08/2006 12:13:00Code (php)
1
2
3
2
3
<?
$tetonentekst= str_replace('beta','<a href="'.$replaceword.'">'.$replaceword.'</a>', $tetonentekst);
?>
$tetonentekst= str_replace('beta','<a href="'.$replaceword.'">'.$replaceword.'</a>', $tetonentekst);
?>