PHP code in firefox en safari goed, in IE9 niet?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Kees van Norde

Kees van Norde

15/06/2014 13:17:49
Quote Anchor link
Hoi,

Een deel van mijn website werkt in IE9 niet goed.
Het rare is dat dezelfde code in firefox en safari wel goed werkt.
De link waar het om gaat is www.computertalk.nl en dat je dan achter een nieuwsbericht klikt op de 0 (reacties).

Er moet een reden zijn waarom IE9 op zijn snuit gaat maar waarom slikken firefox en safari hem dan wel?
Misschien weet iemand van jullie het :)

Gr. Kees.

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 08:38:42

Obelix Idefix

Obelix Idefix

15/06/2014 13:29:11
Quote Anchor link
Wat gaat er fout dan? Als ik IE11 (kan niet in compabiliteitsmodus IE9 opstarten) vergelijk met FF zie ik zo snel geen probleem/verschil. IE9 is overigens ook al weer drie jaar oud.

Pipo Clown

Pipo Clown

15/06/2014 13:33:34
Quote Anchor link
php-code en de browser hebben nul komma nul met elkaar te maken.

Een browser doet niets met php-code, alleen met html-code of eventueel met javascript.

php-code wordt op de server uitgevoerd en je browser draait aan de client side. Alleen hierdoor is het al onmogelijk dat php-code enige invloed heeft op de browser.

Kees van Norde

Kees van Norde

15/06/2014 14:49:53
Quote Anchor link
De reden dat ik het hier vraag is dat ik denk (weet ik niet zeker) dat het aan een foutje in het php bestand ligt.

Hier een screenshot van de vergelijking:
Afbeelding
Gewijzigd op 15/06/2014 14:50:13 door Kees van Norde

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/06/2014 14:56:59
Quote Anchor link
Wat Pipo zegt.....

Ik zet in op een fout in de HTML-code. Maar gezien ik nu in Ijsselstein in een bushokje zit te wachten kan ikzelf daar nu niet naar kijken.

- SanThe -

- SanThe -

15/06/2014 15:18:34
Quote Anchor link
W3C Validator zegt: 84 Errors, 4 warning(s)

Kees van Norde

Kees van Norde

15/06/2014 18:07:29
Quote Anchor link
Hierbij de code van het betreffende php bestand:
**knip**
- Aar -:
Het is niet de bedoeling om zomaar 1.000 regels aan code te plakken. Om het forum overzichtelijk te houden heb ik dit weggeknipt.
Gewijzigd op 15/06/2014 21:19:22 door - Ariën -

- SanThe -

- SanThe -

15/06/2014 18:15:43
Quote Anchor link
Ja? En nu mogen wij die paar duizend regels door gaan nemen?
Wat heb je zelf al gedaan?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/06/2014 21:20:45
Quote Anchor link
je kan je HTML-code door de W3-validator halen.
Hier staat duidelijk beschreven waar de fouten in je HTML-code zitten en hoe je deze op kan lossen.
Mocht je er niet uit komen vraag het dan hier eens.

Kees van Norde

Kees van Norde

17/06/2014 21:26:41
Quote Anchor link
Ik heb het eindelijk gevonden!
Ik had een BOM in mijn php bestand.
Even in Notepad++ Encoding -> Encode in UTF-8 without BOM en opgeslagen en het probleem is verholpen!

Het was behoorlijk wat uitzoekwerk maar het is gelukt!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.