php code in MySQL
maurice kransse
21/03/2007 13:55:00Ik ben bezig met het maken van een website deze laap op verschillende pagina's tekst uit de database zien. Maar nu wil ik op 1 pagina een stukje php code erbij ipv normale tekst.
Wanneer ik in de database deze php code zet pakt ie het later op de pagina niet als php.
Kan ik dit oplossen of moet ik die codes toch gewoon op de site plaatsen...
Alvast bedankt Maus
Wanneer ik in de database deze php code zet pakt ie het later op de pagina niet als php.
Kan ik dit oplossen of moet ik die codes toch gewoon op de site plaatsen...
Alvast bedankt Maus
PHP hulp
19/11/2024 08:34:50Frank -
21/03/2007 14:11:00Het is zeer gevaarlijk om php-code in de database te zetten en deze later uit te laten voeren. Dat is echt vragen/smeken om problemen.
Wanneer jij een stuk php-code gewoon als tekst op het scherm wilt zetten, kijk dan eens naar highlight(), dat kun je gewoon veilig gebruiken.
Met eval() is het overigens wel mogelijk om code uit te voeren, maar dat heb ik natuurlijk niet gezegd. Gebruik gewoon een include of script de boel netjes in de rest van de code en klaar ben je. Vele malen veiliger!
Wanneer jij een stuk php-code gewoon als tekst op het scherm wilt zetten, kijk dan eens naar highlight(), dat kun je gewoon veilig gebruiken.
Met eval() is het overigens wel mogelijk om code uit te voeren, maar dat heb ik natuurlijk niet gezegd. Gebruik gewoon een include of script de boel netjes in de rest van de code en klaar ben je. Vele malen veiliger!