PHP code laten zien
alvast bedankt
Je kunt natuurlijk ook .txt als extensie geven
Hoe kan je Highlightenen?
Je kunt het ook in een textarea weergeven.
Roderik schreef op 23.01.2009 16:27:
Oh ja?Je kunt het ook in een textarea weergeven.
De PHP code zal gewoon uitgevoerd worden en de textarea zal de tekst 'Hello world!' bevatten...
Nee, eerder genoemde oplossingen (opslaan als .phps of highlight_string gebruiken) zijn beter.
Maar als ik het als .phps oplsa moet ik het includen in de pagina om het te kunnen zien toch?
.phps werkt niet op elke server!
Dus highlight_string is de makkelijkste oplossing bedankt iedereen ;)
Wat wil je met htmlentities bereiken hier?
Je moet cURL doen en die output highlighten.
iChris schreef op 28.01.2009 10:44:
Wat wil je met htmlentities bereiken hier?
bv je php code die niet gerunt mag worden in een text bestandje zetten en het op je echte pagina ophalen en dan die htmlentities eromheen? (Of werkt dat niet?)
Als je een php bestand opent met wat dan ook behalve cURL en het staat op de zelfde server, dan wordt het uitgevoerd snap dat dan. Als je het in een text bestandje zet WORDT HET NIET UITGEVOERD WANT HET HEEFT GEEN PHP EXTENSIE! Neem wat van andere aan omg.
Tommy schreef op 28.01.2009 14:20:
Als je een php bestand opent met wat dan ook behalve cURL en het staat op de zelfde server, dan wordt het uitgevoerd snap dat dan. Als je het in een text bestandje zet WORDT HET NIET UITGEVOERD WANT HET HEEFT GEEN PHP EXTENSIE! Neem wat van andere aan omg.
Is deze voor mij bedoeld?
Zoja, dan heb je mijn post niet (goed) gelezen
Gewoon even kijken op phps werkt. Dat is het mooiste vind ik zelf.
Vinny schreef op 28.01.2009 14:28:
Tommy schreef op 28.01.2009 14:20:
Omg heb ik jou post niet goed gelezen? Jij hebt mijn post niet goed gelezen. Dat van mij is bedoelt om dus een PHP bestand, dus niet PHPS te openen en in een var te laden ipv uitvoeren. Dat van jou heeft te maken met de output. Dus ga heen met je htmlentities() want daar vraag niemand naar. En sowieso als je een stuk PHP echoëd dan wordt dat niet uitgevoerd grapjas. Volgende keer nadenken voor je iets post.
Volgens mij praten jullie lekker langs elkaar heen en hebben jullie het niet over hetzelfde. Gewoon laten rusten en weer ontopic.
SanThe.
show_source() kun je toch ook gebruiken?
Niek schreef op 28.01.2009 15:27:
show_source() kun je toch ook gebruiken?
Die is reeds genoemd.
show_source — Alias of highlight_file()