PHP constructor ziet methode niet
Henk de Vries
16/08/2015 21:11:08Hallo,
Ik loop op het moment tegen een probleem aan.
Ik wil graag alle mogelijke informatie setten binnen de constructor van het object.
Maar het probleem is, is dat ik een omrekensom van minuten (welke de constructor heeft) naar seconden wil maken. Ik heb de Methode om het om te rekenen dan ook in de class staan, maar deze kan helaas niet aangeroepen worden.
In de constructor:
en de methode
staat onder aan de class.
Ik neem aan dat de methode nog niet ingelezen is op het moment dat de constructor wordt uitgevoerd.
Wat kan ik hier tegen doen?
alvast bedankt!
Ik loop op het moment tegen een probleem aan.
Ik wil graag alle mogelijke informatie setten binnen de constructor van het object.
Maar het probleem is, is dat ik een omrekensom van minuten (welke de constructor heeft) naar seconden wil maken. Ik heb de Methode om het om te rekenen dan ook in de class staan, maar deze kan helaas niet aangeroepen worden.
In de constructor:
en de methode
staat onder aan de class.
Ik neem aan dat de methode nog niet ingelezen is op het moment dat de constructor wordt uitgevoerd.
Wat kan ik hier tegen doen?
alvast bedankt!
Gewijzigd op 16/08/2015 21:17:56 door Henk de Vries
PHP hulp
23/11/2024 05:23:32Frank Nietbelangrijk
16/08/2015 21:17:31Waarschijnlijk moet het zijn
Hetgeen overigens een beetje "dubbel this" is dus ik stel voor dat je $this->duration gewoon direct in de method calculateDurationInSeconds gaat setten en dan kan bovenstaande regel ingekort worden tot:
Hetgeen overigens een beetje "dubbel this" is dus ik stel voor dat je $this->duration gewoon direct in de method calculateDurationInSeconds gaat setten en dan kan bovenstaande regel ingekort worden tot:
Henk de Vries
16/08/2015 21:20:09Frank Nietbelangrijk op 16/08/2015 21:17:31:
Waarschijnlijk moet het zijn
Het probleem is opgelost. Bedankt voor de snelle reactie!