[PHP] Controleren of acrobat plugin aanwezig is
Ik ben op zoek naar een methode om met behulp van php te controleren of de acrobat reader plugin aanwezig is.
Ik weet nu wel hoe ik een pdf file kan laten tonen vanuit mijn website (php site) maar nu wil van te voren controleren of acroat aanwezig is en zoniet dat mensen hem moeten downloaden.
Iemand een idee ?
Wat ik zou doen is een PDF download knop op je website zetten die redirect naar de acrobat reader website. Gewoon meteen naar de download pagina bijvoorbeeld. Zo los je op dat wanneer mensen geen plugin geinstalleerd hebben, ze deze kunnen downloaden.
Succes!
Ik zou hier ook niet te zwaar aan tillen, en ik ben het dus zwaar met bassie eens.
dat moet allemaal met javascript.
@Jaap » Gelul!
zodra je op een pdf klikt blijft je browser voor 10sec hangen en daarna dan kan je pas weer verder gaan en kom je erachter dat je op een pdf geklikt heb
zet er gewoon een linkje naar de adobe site op dan is het wel goed en zet achter het bestand tussen haakjes pdf ofzo
dus op deze manier
<a href="bestand.pdf">bestand (pdf)</a>
Quote:
@Jaap » Gelul!
Nee hoor. Welke gegevens kun je dan nog meer opvragen
1. Browserver gegevens die worden mee gezonden met de headers
meer niet
Gewijzigd op 18/03/2004 15:56:00 door Eris -
probeer dit maar eens
daar staat toch echt wel informatie over de client
bekijk deze maar $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']
Rick: wat keys bedoeld is dat specifiekere informatie dan de user agent niet via php verstrekt worden. Meer runtime gegevens als grootte van windows, en ook of plugins beschikbaar zijn of niet worden over het algemeen niet mee gestuurd met de headers.
er word idd niet zo heel veel informatie doorgestuurd maar toch wel bijhoorlijk wat
Quote:
dat klopt dus niet, of tenminste halfJe kunt met PHP geen gegevens van de broweser/pc op vragen van een andere
je kan het niet opvragen maar ze zijn er wel
Zeik niet, die bewering klopt ;)
en dat valt dus niet onder "geen gegevens" :P
Maar wel onder 'php kan niet opvragen'. PHP eet slechts wat haar gegeven is, of ze het nu lust of niet.
dan laten we het maar erop dat er info is maar niet opgevraagd ;)
Nouja, tijd voor een slotje, want rick heeft geen gelijk, en hij zal doorgaan tot hij het wel krijgt ;)