[PHP] cookie op meerdere domeinen
Ik wil een cookie op meerdere domeinnamen hebben. Die twee sites werken samen, als je ingelogd bij de een bent moet dat ook bij de ander zijn.
Iemand een idee? Want in de PHP handleiding staat niets over meerdere domeinen. ALs het niet kan ga ik wel een andere oplossing, via een omweg, bedenken.
Of moet ik de cook gewoon twee keer setten, voor 2 domeinnamen?
Mvg,
Jonathan
Door deze string kan je volgens mij niet op een ander domein gebruik maken van je cookie.
Is het wel mogelijk bij jou om van het 1e naar het andere domein in de database te komen? Dan zou je die kunnen gebruiken bijvoorbeeld. (wat ook kan is gewoon het "check_cookie" systeempje van je 1e site te includen in de ander, en andersom. Moet je alleen wel voorzichtig mee zijn, en voordat je probeert eens checken of de server in safe mode draait. Zo ja, dan valt dit al af, want dan kan je geen externe files laden.
Kan je verder op domein 1 een cookie voor domein 2 maken? ik neem an van niet.
- Op domein1 inloggen, met AJAX scriptje op domein2 aanroepen + vars meegeven. (dit gebeurt dus op achtergrond)
- Zo maak je voor beide domeinen een cookie aan, dus als ik van domein1, naar domein2 ga zou ik ingelogd moeten zijn.
Dit betekend volgens mij ook: -> Jou user tabellen zijn voor beide domeinen dezelfde?
Cookies werken niet multi domain dit zal namelijk een beveiliging lek verzaken. Op subdomeinen lukt het wel
De gebruiker logt in op site 1. Je zet een controle veld in de DB op 1. Vervolgens kun je met een constructie op basis van ip mischien de cookies op beide domeinen setten.