[PHP] cookie op meerdere domeinen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- -

- -

06/04/2007 13:40:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil een cookie op meerdere domeinnamen hebben. Die twee sites werken samen, als je ingelogd bij de een bent moet dat ook bij de ander zijn.
Iemand een idee? Want in de PHP handleiding staat niets over meerdere domeinen. ALs het niet kan ga ik wel een andere oplossing, via een omweg, bedenken.
Of moet ik de cook gewoon twee keer setten, voor 2 domeinnamen?

Mvg,
Jonathan

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 01:11:18

Robert Deiman

Robert Deiman

06/04/2007 13:52:00
Quote Anchor link
Volgens mij krijgt een cookie ook iets van informatie mee van waar die vandaan komt. Deze informatie is uiteraard gecodeerd, om het hacken van een cookie lastiger te maken.
Door deze string kan je volgens mij niet op een ander domein gebruik maken van je cookie.

Is het wel mogelijk bij jou om van het 1e naar het andere domein in de database te komen? Dan zou je die kunnen gebruiken bijvoorbeeld. (wat ook kan is gewoon het "check_cookie" systeempje van je 1e site te includen in de ander, en andersom. Moet je alleen wel voorzichtig mee zijn, en voordat je probeert eens checken of de server in safe mode draait. Zo ja, dan valt dit al af, want dan kan je geen externe files laden.

- -

- -

06/04/2007 14:22:00
Quote Anchor link
het idee was: domeinen staan in zelfde pakket, ik kan dus gewoon iets van include '../../../anderedomein.nl/public_html/xxx' doen. Het ging er dan dus om dat dat persoon ingelogd blijft. Maar een cookie op twee domeinen wil dus (denk ik) niet. Dus denk ik eraan om op het hoofddomein een pagina te doen, die gebruikt kan worden door het andere domein, een heel verhaal. Een simpele versie van dat je als je in hotmail inlofgt eerst naar live.com gegooid wordt. Zoiets wil ik dus doen.
Kan je verder op domein 1 een cookie voor domein 2 maken? ik neem an van niet.

Robert Deiman

Robert Deiman

06/04/2007 14:29:00
Quote Anchor link
Als je cookies van het 1e domein op de ander wil gebruiken, dan wil dat inderdaad niet. Ik zit ff met je mee te denken ook, je kan ook zoiets doen met AJAX:

- Op domein1 inloggen, met AJAX scriptje op domein2 aanroepen + vars meegeven. (dit gebeurt dus op achtergrond)
- Zo maak je voor beide domeinen een cookie aan, dus als ik van domein1, naar domein2 ga zou ik ingelogd moeten zijn.

Dit betekend volgens mij ook: -> Jou user tabellen zijn voor beide domeinen dezelfde?

Eris -

Eris -

06/04/2007 14:40:00
Quote Anchor link
Cookies werken niet multi domain dit zal namelijk een beveiliging lek verzaken. Op subdomeinen lukt het wel

Jacco Engel

Jacco Engel

06/04/2007 14:50:00
Quote Anchor link
Ff een hersenkronkel :

De gebruiker logt in op site 1. Je zet een controle veld in de DB op 1. Vervolgens kun je met een constructie op basis van ip mischien de cookies op beide domeinen setten.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.