[PHP] DateTime
ik heb nog nooits gewerkt met datetime in de Database dus kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan fixen
0000-00-00 00:00:00
bij dat veldje heb ik dit staan:
Type: dedatum
Type: DATETIME
en alles heb ik standaard gelaten
ik krijg deze tijd te zien
hoe fix ik dat?
Edit: Stukje uit de handleiding:
Quote:
Illegal DATETIME, DATE, or TIMESTAMP values are converted to the “zero” value of the appropriate type ('0000-00-00 00:00:00' or '0000-00-00').
Het zou zo maar kunnen dat jij iets fout doet en dat MySQL dus jouw data naar de klote helpt. Dat is een functionaliteit van MySQL...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
laat je tabelstructuur eens zien?
ja naar normale tijd fixen gewoon de datum 2008-1-31 etc.
INSERT ......... (datum) VALUES (NOW()) ...
Maar goed, dat hoor je te weten wanneer je MySQL gebruikt. Ik zeg altijd dat MySQL alleen voor echte helden is, alleen voor mensen die weten wat ze doen en nooit fouten maken. Ik val niet in die categorie! Het maken van fouten is een grote hobby van mij, gelukkig leer ik er wel van. Misschien komt er nog eens een dag dat ik ook met veel plezier MySQL ga gebruiken!
PostgreSQL, lijkt me een betere en vooral veiliger oplossing.
Het is tegenwoordig wel gemakkelijk om een held te worden ;)
Will schreef op 31.01.2008 11:50:
Een gebrek aan kennis is inderdaad al genoeg...Het is tegenwoordig wel gemakkelijk om een held te worden ;)
Wanneer je STRICT-mode inschakeld, mag je dus nooit vergeten, dan wordt het al ietsjes beter. Desondanks blijft het een ramp en weet je nooit zeker of de data in de database ook de data is die je wilde opslaan. Het begrip DBMS is dan ook nauwelijks van toepassing op MySQL.
Ja maar jij noemt alleen maar nadelen van mysql, je moet toch wel toegeven dat mysql sneller is dan postgrsql, wat eigenlijk toch een vereiste is voor web apps..
Will schreef op 31.01.2008 11:58:
Sneller? Alleen met hele simpele queries en met heel weinig users kan het zich meten met PostgreSQL. Zodra je MySQL belast, stort de performance als een kaartenhuis inelkaar en rent PostgreSQL rondjes om jouw MySQL-database.Ja maar jij noemt alleen maar nadelen van mysql, je moet toch wel toegeven dat mysql sneller is dan postgrsql, wat eigenlijk toch een vereiste is voor web apps..
Zie de tests op Tweakers.net.
MySQL is onbetrouwbaar, slecht te schalen en langzaam. Alleen met een hele goeie DBA in huis en programmeurs die de ontbrekende delen kunnen bouwen, is er een goede database mee op te zetten.
Jammer jongens, MySQL zuigt. Helaas weten de meesten dat niet en vindt men het normaal dat men data kwijt raakt en moet wachten op de database. Een gebrek aan kennis...
deze benchmarks..
En dan heb je Will schreef op 31.01.2008 12:26:
En dan heb je deze benchmarks..
Heb je hem ook doorgelezen?
Quote:
Database size is about 80MB for each test (5000 - 300000 rows/table) and the number of concurrent users ranges from 1 to 20.
- 80MB is klein, heel erg klein
- 5.000 - 300.000 rows per table, dat is weinig, heel erg weinig
- concurrent users ranges from 1 to 20, dat is weinig, heel erg weinig.
Zoals ik al zei, met een kleine databases en weinig users kan MySQL nog prima werken. Zodra je MySQL gaat belasten, gaat het mis. In de tests van Tweakers.net wordt de database (enkele GB's groot) belast tot 100 gelijktijdige gebruikers. Dat is even iets andere kost!
Een 80MB database met enkele gebruikers is altijd snel genoeg, 0,01 of 0,1 seconden wachten maakt dan echt niet uit, daar merkt de gebruiker helemaal niks van.
Kortom, de test gaat nergens over en is dus niet vergelijkbaar met de test van Tweakers.net, een redelijke database met flink wat gelijktijdige users.
Ja misschien heb je wel gelijk.. Maar overschakelen is ook altijd zo'n moeite.. Plus mysql is ook overal terug te vinden..
Will schreef op 31.01.2008 13:43:
En daar heb je dan ook het enige voordeel van MySQL te pakken.Plus mysql is ook overal terug te vinden..
Helaas zijn deze databases slechts zeer zelden goed geconfigureerd en leert men hierdoor een heel brak SQL-dialect aan.
Overstappen van MySQL naar pgSQL is niet zo'n vreselijke klus, al kan het zijn dat er ineens de nodige bugs in je systeem boven komen drijven. Een foute query wordt dan namelijk ineens afgekeurd, de database gaat niet zelf resultaten verzinnen of jouw data naar de bliksem helpen. Verder is het een kwestie van even de SQL-functienamen aanpassen (mocht dat nodig zijn) en een andere database-classe gebruiken. Mocht je PDO gebruiken, dan hoef je alleen maar even een iets andere connectie-string op te geven.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -