php datum
jonathan
08/02/2006 20:27:00in de bedank pagina van mijn mailformulier is het de bedoeling dat de datum wordt weergegeven.
dat doe ik als volgt:
maar op de 1 of andere manier geeft hij niks weer :S wat doe ik fout?
dat doe ik als volgt:
Code (php)
maar op de 1 of andere manier geeft hij niks weer :S wat doe ik fout?
Gewijzigd op 08/02/2006 20:28:00 door Jonathan
PHP hulp
05/11/2024 15:42:31Frank -
08/02/2006 20:47:00Je kunt geen php-code binnen een echo hebben:
echo "<td .... etc. <td width='339'>
Dat is een stukje onzin-code.
Verder hoort html voorzien te zijn van dubbele quotes, géén enkele quotes. Het is dan dus handig om voor je php-code dubbele quotes te gebruiken.
<font> is overigens al enige jaren een vervallen html-tag, je kunt beter css gaan gebruiken.
echo "<td .... etc. <td width='339'>
Dat is een stukje onzin-code.
Verder hoort html voorzien te zijn van dubbele quotes, géén enkele quotes. Het is dan dus handig om voor je php-code dubbele quotes te gebruiken.
<font> is overigens al enige jaren een vervallen html-tag, je kunt beter css gaan gebruiken.
Han eev
08/02/2006 21:08:00Dus
echo "<td width='231'><font face='Arial'><span style='font-size: 13pt'>Orderdatum:</span></font></td>
<td width='339'>". date('d:M:Y')."</td></tr>";
echo "<td width='231'><font face='Arial'><span style='font-size: 13pt'>Orderdatum:</span></font></td>
<td width='339'>". date('d:M:Y')."</td></tr>";
Jan Koehoorn
08/02/2006 21:18:00@ Han: da's nog steeds met <font> en inline styles zijn geen goed idee. Lekker gescheiden houden met externe style sheets.
jonathan
08/02/2006 22:05:00aha okeey;) in elk geval bedankt :)
Ik moet me idd maar eens wat meer gaan verdiepen in css! ben der beetje mee bezig geweest. maar nu dus weer meer reden om mee verder te gaan;)
Ik moet me idd maar eens wat meer gaan verdiepen in css! ben der beetje mee bezig geweest. maar nu dus weer meer reden om mee verder te gaan;)
Jan Koehoorn
08/02/2006 22:08:00@ Jonathan: loont zeer de moeite.
CSS kun je op drie manieren gebruiken:
1) inline: tussen de HTML code. Niet aan te raden.
2) embedded: bovenin je pagina. Alleen aan te raden als je die CSS alléén op die pagina wilt hebben
3) linked: via een extern CSS bestand. De beste manier voor een site met veel pagina's.
CSS kun je op drie manieren gebruiken:
1) inline: tussen de HTML code. Niet aan te raden.
2) embedded: bovenin je pagina. Alleen aan te raden als je die CSS alléén op die pagina wilt hebben
3) linked: via een extern CSS bestand. De beste manier voor een site met veel pagina's.