Php & Mysql Boek?
Ik ben vanplan om een Php & Mysql boek te kopen. Alleen weet ik niet echt welke goed is? Heeft iemand hier ervaring mee? Liefst via het internet te kopen :)
Alvast Bedankt
Zelf heb ik de php 5 gids van Ward van der Put
het is gekocht bij computerboek.nl maar ik wil nu niet zeggen dat je het daar alleen krijg ik heb hem via hun waarschijnlijk ook te koop via easy computing
Arjan
Ik zou mijn aandacht richten op online handleidingen, deze worden sneller aangepast zodra dat nodig is en bovendien kun je die altijd gratis raadplegen.
Twee beginners handleidingen:
PHP Beginnershandleiding
SQL Beginnershandleiding
@ Arjan: Ja ik zal die site & boek eens bekijken bedankt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dieter
niet mee eens :) forum is veel luewker !
Iemand nog een voorstel ? :p
Nadeel van internet is wel dat je al snel gaat kopieëren en plakken, wanneer je een boek koopt en het echt letter voor letter over typt leer je de basis beter begrijpen.
Dan komen er namelijk errors (omdat je vast en zeker ergens een typfout zal maken), dan moet je die weer gaan opzoeken aanpassen etc...
En zo werkt dat ook in de praktijk, je maakt een script en er zit op een gegevenmoment een error in ga je die opzoeken, je gaat ernaar vragen op een forum etc....
Wat ik je wel kan aanraden: ga gewoon een paar dingen maken, begin met een leden registratie script o.i.d. en ga gewoon "kloten", wijzig wat dingen, maak wat nieuwe dingen en je hebt het zo door.
mvg Joost.
Joost schreef op 13.01.2009 19:39:
Wat ik je wel kan aanraden: ga gewoon een paar dingen maken, begin met een leden registratie script o.i.d. en ga gewoon "kloten", wijzig wat dingen, maak wat nieuwe dingen en je hebt het zo door.
idd schrijf gewoon je eigen gasten boek.
daarna maak je en fotoalbum o.i.d
en je hebt de helft al onder de knie !
Ik kan ook wel php lezen ik begrijp de meeste dingen als ik een script zie, wat ze doen enz... Maar scripts zelf schrijven kan ik nog niet dat zou ik willen leren.
In tegenstelling tot de mensen hierboven ben ik wel pro-boek. Ikzelf heb door een boek het principe van OOP (ken je misschien nog niet) heel snel en makkelijk onder de knie gekregen. Op internet was voor mij geen tutorial te vinden.
De beste keus is een boek dat niet alleen de basis behandelt, maar je alle uiteinden van PHP laat zien, zodat je kan doen wat je leuk vindt. Daarbij kan je denken aan het maken van PDF bestanden, gebruik maken van FCKEditor, OOP, UML, SOAP en nog veel meer.
Een goed boek (mits je daar wat voor over hebt) is:
http://www.phphulp.nl/php/boeken/80/
Midas
PS.
@Blanche,
Waarom geef je je tuts dan wel uit in boekvorm als je tegen boeken bent? :-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Midas
Midas schreef op 13.01.2009 22:32:
Omdat er toch nog veel vraag blijkt te zijn naar een papieren versie van die tuts. Maar dat maakt mij nog geen voorstander van boeken over PHP. Bovendien zijn de online handleidingen meer up-to-date aangezien ik daar telkens stukjes aan verander/bijschaaf...@Blanche,