PHP en ASP.NET programmeren op 1 pc/localserver

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Johannes

Johannes

19/09/2006 15:58:00
Quote Anchor link
Hallo,

hoe moet/kan ik mijn pc het beste inrichten zodat ik zonder al te veel geklooi een ASP.NET pagina op mijn pc kan draaien en de volgende dag een PHP pagina kan testen is het mogelijk/handig om 2 servers te installeren bijv. apache en iis of....

Ik ben nu namelijk nog bezig met PHP maar wil in de toekomst ook wel eens wat met ASP.NET proberen en daar wil ik niet eerst mij hele pc voor aan willen passen.

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 22:45:01

Gerben G

Gerben G

19/09/2006 16:02:00
Quote Anchor link
zorg gewoon dat beide servers apart gestart moeten worden, dan is het volgens mij wel mogenlijk

Jelmer -

Jelmer -

19/09/2006 16:04:00
Quote Anchor link
Ik neem aan dat ASP.NET over IIS moet, dus dat zou betekenen dat je of Apache ernaast installeert en via httpd.conf op een andere poort zet (bijv. 81 of 8080) of je installeert PHP in IIS (wat vrij gemakkelijk gaat via de meegeleverde installer bij PHP) maar dan mis je wat features en loop je tegen een paar bugs/eigenaardigheden op waarschijnlijk. Maar ik denk niet dat dat zo'n probleem is.

IIS kan bij mijn weten prima ASP.NET & PHP tegelijkertijd aan.

19/09/2006 16:07:00
Quote Anchor link
IIS kan inderdaad prima met ASP.Net en PHP tegelijk draaien. Kies wel PHP als CGI ipv van ISAPI. ISAPI geeft nog wel eens problemen.

Johannes

Johannes

19/09/2006 21:52:00
Quote Anchor link
oke wat voor features mis ik en welke bugs/eigenaardigheden loop ik waarschijnlijk op dan?? anders denk ik dat het handiger is om toch maar apache en iis te draaien. dan hou je de boel ook een beetje gescheiden
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Johannes

Steff   an

Steff an

19/09/2006 22:20:00
Quote Anchor link
Wat ook een oplossing kan zijn

Apache met ASP en PHP
http://weblogs.asp.net/israelio/archive/2005/09/11/424852.aspx

19/09/2006 22:30:00
Quote Anchor link
Mijn webhoster (en vele andere) heeft IIS met ASP, ASP.Net en PHP draaien.

Nadeel van PHP in ISAPI is dat het een Acces voiliation error kan geven en dat je daarna de server opnieuw moet starten.

Maar waarom wil je alles gescheiden houden?

Andries Louw Wolthuizen

Andries Louw Wolthuizen

19/09/2006 23:09:00
Quote Anchor link
Ik heb een tijdje een webserver gedraait met:
Windows Server 2003
IIS 6.0
PHP
ASP
ASP.NET
CGI/Perl

Moet zeggen dat PHP in ISAPI mode geen problemen heeft opgeleverd. Alle programmeer talen draaiden ook gewoon naast elkaar, zonder verschillende poorten of directories.

Voor de beginner is het misschien handig om Plesk te installeren. Scheelt een hoop (instel) werk op Windows Server 2003, en je krijgt een control panel cadeau ;)

Link: http://www.swsoft.com/en/products/plesk76win/

Edit:

Nog wat uitleg over Plesk:
Het is dus een programmaatje wat ook gelijk IIS enz. configureert en installeert. Alle gangbare web-programmeer talen worden gelijk meegenomen ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Andries Louw Wolthuizen

Johannes

Johannes

20/09/2006 11:01:00
Quote Anchor link
oke

heel erg bedank voor de info ik denk dan dat ik plesk eens ga bekijken.

edit:

Ik heb even gekeken ( op school ) daar hadden ze helaas de porten geblockt die ik nodig had om de demo te bekijken.

edit2: Ik heb even verder gekeken en ben er achter gekomen dat het programma plesk allen voor win 2003 is en laat ik nou niet een laptop hebben met xp pro. dus nu zit ik nog steeds met een probleempje.

hoe zit het trouwens met die PHP ISAPI, ik gebruik nu namelijk xamp, een all in one installer dit zal bij de ISAPI niet het geval zijn denk ik. Want ik heb het eens eerder geprobeerd te installeeren maar had toen had ik steeds problemen met de verschillende modules om die te installeeren daarom ben ik nu eerst weer naar xamp gegaan.

misschien dat de oplossing van steffan nog een goeie is al ben ik bang dat daar dan niet alles voor ASP.NET bij zit net zoals je bij PHP ISAPI wat modules mist en ik vraag mij af hoe het werkt i.c.m. c# omdat ik op de website alleen VB zie.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Johannes

Andries Louw Wolthuizen

Andries Louw Wolthuizen

22/09/2006 21:53:00
Quote Anchor link
PHP kan in 2 verschillende 'standen' draaien:
CGI en ISAPI

Ikzelf weet de verschillen ook niet zo precies.

Voor Plesk heb je inderdaad Windows Server 2003 nodig.

Ikzelf heb daar een gratis verkregen 180 dagen trial pakket van Microsoft voor gebruikt. Indien je daar belanstelling in hebt ben ik bang dat je even naar Microsoft moet bellen, en vragen of je de cd's thuisgestuurd kunt krijgen (werkte bij mij)..

22/09/2006 22:45:00
Quote Anchor link
Bij CGI word voor elk PHP script php.exe gestart. Je hebt dus zo 2000 php.exe open staan. Deze sluiten ook meteen weer nadat het script klaar is. Maar het zuigt op een drukke server wel prestaties (elke keer programma laden enz)

Bij ISAPI wordt er slechts één php.exe gestart, door de webserver die alles afhandeld. Probleem is echter dat als er een fout op treed (b.v. Acces Voilation) deze meteen over de hele server is en dat de webserver software dus opnieuw herstart moet worden.

Overigens is Plesk volgens mij verre van gratis.

Andries Louw Wolthuizen

Andries Louw Wolthuizen

23/09/2006 13:50:00
Quote Anchor link
Plesk is gratis te downloaden.
Echter krijg je dan wel wat beperkingen.
Dit is op te lossen door een key te downloaden. ;)

Thanks Webmakerij, nu ben ik ook weer wat wijzer.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.