php en _blank
uit een stukje code waarin ik MagPie gebruik:
{
echo '<a href="'.$item['link'].' target="_blank">'.$item['title'].'</a><br>'.$item['description'].'<br>';
}
Tekst wordt prima getoond (ook het item is vet gedrukt), maar om de een of andere duistere (...) reden wordt de link niet in een nieuw scherm geopend (_blank) maar in hetzelfde scherm als waarin de getoonde text staat...
Jos
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?
{
echo '<a href="'.$item['link'].'" target="_blank">'.$item['title'].'</a><br>'.$item['description'].'<br>';
}
?>
{
echo '<a href="'.$item['link'].'" target="_blank">'.$item['title'].'</a><br>'.$item['description'].'<br>';
}
?>
En nu dan?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Richard de Boer
php begint te dagen, alleen de opmaak van de uitkomst is nog steeds een probleem. Is daar een handige truuk op (behalve consequent zijn)???
Jos
Jij had <a href="'.$item['link'].' en hier achter moet nog een "
Wat ik vaak heb is gewoon een paar keer goed door lezen en dan meestal kom je achter een fout als er iets niet werkt.
Rieksie
Jos schreef op 16.11.2006 00:35:
Opgelost, bedankt!!!
php begint te dagen, alleen de opmaak van de uitkomst is nog steeds een probleem. Is daar een handige truuk op (behalve consequent zijn)???
Jos
Jos
Truc 1: check de HTML broncode die je PHP script oplevert. Ontbrekende quotes vallen dan eerder op.
Truc 2: tekens die in balans moeten zijn, zoals { ( [ ' en " typ ik altijd allebei. Daarna vul ik pas in wat er tussen moet komen. Zo voorkom je dat je een { hebt zonder }.
Zonder meer heel handige tips; ik zal ze gebruiken, bedankt!
Truc 2 wordt automagisch gedaan door PHP Designer 2007 Pro, dat scheelt inderdaad veel bugs!
Php Designer 2007? Waar vind ik dat programma..?
http://www.mpsoftware.dk/phpdesigner.php
Je kunt de Personal versie gratis downloaden, en de Professional kun je 30 dagen gratis proberen.
Je kunt de Personal versie gratis downloaden, en de Professional kun je 30 dagen gratis proberen.
[OT] Voor de andere newbies: het is echt een aanrader (maar ik ben dan ook niets gewend buiten Notepad++)!
Zelf de grootste n00b weet hoe je eraan moet komen :P:D
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen