Php en flash

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Niels

Niels

18/03/2009 13:31:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik hoop dat ik hier goed zit...

De case is als volgend: Ik ben een website aan het bouwen in een cms, in deze website heb ik een flash header staan. Iedere pagina krijgt een header met een andere afbeelding, omdat het me onnodig veel werk lijkt om voor iedere pagina een nieuwe swf aan te maken vroeg ik me af of het mogelijk is om 1 swf te maken, die herkent op welke pagina hij is (index.php?id=2, index.php?id=13 etc.) en dan vervolgens een bepaalde afbeelding in de flash laadt...

Andere optie is misschien om op de plaats van de swf een code te plaatsen die de pagina herkend en dan op die pagina (echo) de swf laadt...

Het hoeft me niet helemaal voorgekauwd te worden, maar het is wel fijn als iemand me even op weg kan helpen :)

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2024 15:36:03

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

18/03/2009 14:12:00
Quote Anchor link
als je de pagina's maakt met php, en het de html is die de flash heeft *lijkt me logisch* kijk dan eens naar flashVats, het script heet dacht ik swf object, van google codes. :) dan kan je flash vasrs meegeven, en die flash vars maak je met php.

Niels

Niels

18/03/2009 14:24:00
Quote Anchor link
Ja daar ben ik al mee bezig geweest. ik laad een template in het cms *template.html* en daar in staat de SWFObject flash.

Nu moet die flash bij pagina index.php?id=1 dus afbeelding 1 laden enz, alleen heb ik na 2 dagen nog steeds geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg:(

Graviton

graviton

18/03/2009 14:33:00
Quote Anchor link
Ik vermoed dat wat je zegt wel mogelijk is. Ik weet echter alleen hoe je afbeeldingen van buiten een .swf bestand kan inladen, dat is in ieder geval de helft van je vraag.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
//Laadt een afbeelding in een MovieClip van buiten de .swf
var myImageLoader = new Loader();
myImageLoader.load(new URLRequest("afbeelding.jpg"));
jouwMovieClipObject.addChild(myImageLoader);

Graviton

graviton

18/03/2009 14:34:00
Quote Anchor link
Edit: Oops dubbelpost
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door graviton

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

18/03/2009 14:34:00
Quote Anchor link
flashVars. gebruik google. flashvars.

de js parameters, flashvars: en dan de flashvars.

nogmaals: gebruik google.

zet dan neet in php, wat de var is die je meegeeft. dan in je actionscript, gotoAndPlay(watDeVarNameOokIs)

en dan geef je de labels een naam.

Niels

Niels

18/03/2009 15:08:00
Quote Anchor link
*eigenlijk is het helemaal geen php vraag meer maar oke, hoop het toch nog op te kunnen lossen...*

//Laadt een afbeelding in een MovieClip van buiten de .swf
var myImageLoader = new Loader();
myImageLoader.load(new URLRequest("afbeelding.jpg"));
jouwMovieClipObject.addChild(myImageLoader);

Oke, met deze code laadt ik inderdaad een afbeelding in de MC in de swf. Maar nu heb ik op elke pagina dezelfde afbeelding. Deze MC heet 'afbeelding'.

Dan dus flashvars:

so.addVariable("afbeelding", "id=1=afbeelding_1.jpg&id=2=afbeelding_2.jpg&");

Werkt dus niet! Toch lastig, die codes...

Graviton

graviton

18/03/2009 15:59:00
Quote Anchor link
De afbeelding moet verschillen per pagina, dus dan maak je voor de string "afbeelding.jpg" een aparte variabele. Die variabele kan je laten verschillen per url. Dus met if en else if statements kan je afbeelding.jpg later verschillen per pagina url. De pagina url is dan de condition statement voor de if en else if statements.

Ik weet dus alleen niet hoe je vanuit ActionScript de huidige pagina-url als string in een variabele krijgt, maar ik neem aan dat dat wel kan. Dat zou je dan dus nog even moeten uitzoeken. Als je dat eenmaal hebt kan je het bovenstaande toepassen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.