Php & Mysql Boek?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dieter

Dieter

13/01/2009 19:14:00
Quote Anchor link
Hey,

Ik ben vanplan om een Php & Mysql boek te kopen. Alleen weet ik niet echt welke goed is? Heeft iemand hier ervaring mee? Liefst via het internet te kopen :)

Alvast Bedankt

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 10:06:26

Arjan jansen

arjan jansen

13/01/2009 19:19:00
Quote Anchor link
Hallo dieter

Zelf heb ik de php 5 gids van Ward van der Put
het is gekocht bij computerboek.nl maar ik wil nu niet zeggen dat je het daar alleen krijg ik heb hem via hun waarschijnlijk ook te koop via easy computing

Arjan

Joren de Wit

Joren de Wit

13/01/2009 19:22:00
Quote Anchor link
Mijn persoonlijke mening is dat het niet nodig is om een boek te kopen. PHP is een levende programmeer taal en verandert zo snel, dat jouw boek binnen de kortste keren al niet meer up to date is.

Ik zou mijn aandacht richten op online handleidingen, deze worden sneller aangepast zodra dat nodig is en bovendien kun je die altijd gratis raadplegen.

Twee beginners handleidingen:

PHP Beginnershandleiding
SQL Beginnershandleiding

Dieter

Dieter

13/01/2009 19:26:00
Quote Anchor link
Ja, maar boek is toch altijd leuker om te lezen.

@ Arjan: Ja ik zal die site & boek eens bekijken bedankt
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dieter

RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

13/01/2009 19:27:00
Quote Anchor link
niet mee eens :) forum is veel luewker !

Dieter

Dieter

13/01/2009 19:39:00
Quote Anchor link
mja boek is veel chiller in je bed ofz :P

Iemand nog een voorstel ? :p

/home/joost

/home/joost

13/01/2009 19:39:00
Quote Anchor link
Boek is geen zak aan, aan een boek kan je btw ook geen vragen stellen :P.

Nadeel van internet is wel dat je al snel gaat kopieëren en plakken, wanneer je een boek koopt en het echt letter voor letter over typt leer je de basis beter begrijpen.

Dan komen er namelijk errors (omdat je vast en zeker ergens een typfout zal maken), dan moet je die weer gaan opzoeken aanpassen etc...
En zo werkt dat ook in de praktijk, je maakt een script en er zit op een gegevenmoment een error in ga je die opzoeken, je gaat ernaar vragen op een forum etc....

Wat ik je wel kan aanraden: ga gewoon een paar dingen maken, begin met een leden registratie script o.i.d. en ga gewoon "kloten", wijzig wat dingen, maak wat nieuwe dingen en je hebt het zo door.

mvg Joost.

RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

13/01/2009 19:43:00
Quote Anchor link
Joost schreef op 13.01.2009 19:39:
Wat ik je wel kan aanraden: ga gewoon een paar dingen maken, begin met een leden registratie script o.i.d. en ga gewoon "kloten", wijzig wat dingen, maak wat nieuwe dingen en je hebt het zo door.

idd schrijf gewoon je eigen gasten boek.
daarna maak je en fotoalbum o.i.d

en je hebt de helft al onder de knie !

Dieter

Dieter

13/01/2009 21:11:00
Quote Anchor link
Mja zal het allemaal eens bekijken.

Ik kan ook wel php lezen ik begrijp de meeste dingen als ik een script zie, wat ze doen enz... Maar scripts zelf schrijven kan ik nog niet dat zou ik willen leren.

Midas

Midas

13/01/2009 22:32:00
Quote Anchor link
Hoi Dieter,

In tegenstelling tot de mensen hierboven ben ik wel pro-boek. Ikzelf heb door een boek het principe van OOP (ken je misschien nog niet) heel snel en makkelijk onder de knie gekregen. Op internet was voor mij geen tutorial te vinden.

De beste keus is een boek dat niet alleen de basis behandelt, maar je alle uiteinden van PHP laat zien, zodat je kan doen wat je leuk vindt. Daarbij kan je denken aan het maken van PDF bestanden, gebruik maken van FCKEditor, OOP, UML, SOAP en nog veel meer.

Een goed boek (mits je daar wat voor over hebt) is:
http://www.phphulp.nl/php/boeken/80/

Midas

PS.
@Blanche,
Waarom geef je je tuts dan wel uit in boekvorm als je tegen boeken bent? :-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Midas

Joren de Wit

Joren de Wit

13/01/2009 22:49:00
Quote Anchor link
Midas schreef op 13.01.2009 22:32:
@Blanche,
Waarom geef je je tuts dan wel uit in boekvorm als je tegen boeken bent? :-)
Omdat er toch nog veel vraag blijkt te zijn naar een papieren versie van die tuts. Maar dat maakt mij nog geen voorstander van boeken over PHP. Bovendien zijn de online handleidingen meer up-to-date aangezien ik daar telkens stukjes aan verander/bijschaaf...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.