[PHP & MySQL] Welke pagina?
Thomas de Roo
29/09/2010 12:12:16Oke, titel is een beetje onduidelijk...
Ik ben bezig met een eigen forumsysteem, nu loop ik tegen een probleem aan...
Ik heb een database, uit die database haal ik posts, die deel ik via LIMIT in in pagina's, elke post prop ik in een div met het id: "msg_<itemid>", als ik dan een bepaalde post (de derde post, dat is een post die op pagina 1 staat (bijv.) te voorschijn wil toveren dan gaat dat via index.php?page=forum&action=topic&id=1#msg_3, wil ik post 8, waarvan ik weet dat ie op pagina 2 (bijv.) staat te voorschijn halen dan gaat dat zo: index.php?page=forum&action=topic&id=1&pagenum=2#msg_8, nou is mijn vraag: hoe kan ik te weten komen op welke pagina de post staat, als ik enkel het id van het topic en het id van de post heb, dus de bekende factoren zijn:
page: forum
action: topic
(topic) id: laten we als voorbeeld 32 nemen.
posts per pagina: 8
(post) id: 45 (bijv.)
ik moet met deze gegevens aan pagenum komen...
Weten jullie hoe?
Ik ben bezig met een eigen forumsysteem, nu loop ik tegen een probleem aan...
Ik heb een database, uit die database haal ik posts, die deel ik via LIMIT in in pagina's, elke post prop ik in een div met het id: "msg_<itemid>", als ik dan een bepaalde post (de derde post, dat is een post die op pagina 1 staat (bijv.) te voorschijn wil toveren dan gaat dat via index.php?page=forum&action=topic&id=1#msg_3, wil ik post 8, waarvan ik weet dat ie op pagina 2 (bijv.) staat te voorschijn halen dan gaat dat zo: index.php?page=forum&action=topic&id=1&pagenum=2#msg_8, nou is mijn vraag: hoe kan ik te weten komen op welke pagina de post staat, als ik enkel het id van het topic en het id van de post heb, dus de bekende factoren zijn:
page: forum
action: topic
(topic) id: laten we als voorbeeld 32 nemen.
posts per pagina: 8
(post) id: 45 (bijv.)
ik moet met deze gegevens aan pagenum komen...
Weten jullie hoe?
PHP hulp
21/11/2024 19:22:39Arjan -
29/09/2010 13:19:28Dat kan je doen door (simpele opzet zonder controles!):
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$posts_per_pagina = 8;
$topic_id = 32;
$id_van_post = 45;
$num_posts = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT id FROM posts WHERE topicid = ".mysql_real_escape_string($topic_id)." AND id <= ".mysql_real_escape_string($id_van_post)." ORDER BY id ASC"));
$pagenum = ceil($num_posts / $posts_per_pagina; // Het paginanummer waar de post staat
?>
$posts_per_pagina = 8;
$topic_id = 32;
$id_van_post = 45;
$num_posts = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT id FROM posts WHERE topicid = ".mysql_real_escape_string($topic_id)." AND id <= ".mysql_real_escape_string($id_van_post)." ORDER BY id ASC"));
$pagenum = ceil($num_posts / $posts_per_pagina; // Het paginanummer waar de post staat
?>
Gewijzigd op 29/09/2010 13:25:35 door Arjan -
Thomas de Roo
29/09/2010 13:44:43Ik ga het proberen, dankje voor je reactie...
Toevoeging op 29/09/2010 13:59:53:
Het werkt geweldig, bedankt :)
Toevoeging op 29/09/2010 13:59:53:
Het werkt geweldig, bedankt :)
Noppes Homeland
29/09/2010 17:18:18Nu wil het zo zijn dat als je mysql functies gaat nesten het niet meer te achterhalen is als er een fout op treed.