PHP error handling via sessions

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Davy fraussen

davy fraussen

01/06/2010 23:39:05
Quote Anchor link
Hallo,

De bedoeling is om na bv het verwijderen van een gebruiker een foutboodschap door te geven via de session, een redirect te doen naar het overzicht scherm en daar de session uit te lezen en de foutboodschap te clearen uit de sessie.

Na het verwijderen van de gebruiker, gebruik ik volgende functie om een fout in de sessie te steken voordat ik redirect naar het overzicht:

function setError($error)
{
$_SESSION['error'] = $error;
}

In het overzicht roep ik deze functie op om de foutboodschap uit de sessie te halen en erna de sessie te legen:

function readError()
{
$returnError = "";
if( isset($_SESSION['error']) )
{
$returnError = $_SESSION['error'];
unset($_SESSION['error']);
}

return $returnError;
}

Het vreemde is nu dat ik telkens een lege waarde terugkrijg zodra ik de "unset" oproep van de sessie. Als ik die regel in commentaar zet, werkt de code perfect. Het lijkt alsof de sessie wordt gecleard vooraleer de sessie wordt ingeladen in de $returnError parameter.

Heeft iemand enig idee waar dit probleem aan kan liggen?

Mvg

PHP hulp

PHP hulp

07/01/2025 18:51:44

- SanThe -

- SanThe -

01/06/2010 23:52:21
Quote Anchor link
Hoe roep je de function aan?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.