PHP file upload progress bar
Ik ben eigenlijk op zoek naar een progress bar die bijhoud hoever mijn upload staat. Ik wil geen cgi ofzo gebruiken. Enkel php, javascript,ajax,...
Er zou info bij moeten komen zoals:
uploadstatus in %
opgeladen aantal bytes,MB,..
Nu kwam ik tegen dat in php 5.2 hier iets nieuws was voorzien. (php 5.2 hooks for tracking upload)
Maar vind niet echt een goed voorbeeld voor het gebruik wat ik wil.
Zou iemand mij hier mee kunnen verder helpen?
Alvast bedankt
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=jquery+upload+progressbar&btnG=Zoeken&meta=
Zal je vast wel iets leuks tussen zien.
Zal je vast wel iets leuks tussen zien.
Ofwel is het met flash, ofwel met cgi ofwel met een verborgen iframe.
Het probleem met een progress bar, wat php betreft:
Het script begint pas te werken nadat het uploaden gedaan is.
Je kan dus niet zomaar de temporary file aanspreken, omdat je die pas kent wanneer het uploaden gedaan is.
Laat me duidelijk zijn. Ik hoop dat iemand me van het tegendeel kan overtuigen. Als iemand een echt Ajax/php upload systeem heeft, laat maar weten.
Ik wil dit gaan gebruiken op een normale php server zonder dat ik verder nog veel installaties moet doen.
Kan iemand een link naar een scriptje geven dat de status van een upload weergeeft met de status in %.
Het moet dus vooral eenvoudig zijn.
Quote:
Het probleem met een progress bar, wat php betreft:
Je kan dus niet zomaar de temporary file aanspreken, omdat je die pas kent wanneer het uploaden gedaan is.
Precies wat Emmanuel zegt, Je kan niet alleen PHP gebruiken om een progress bar te maken.
Waarom is een progress bar zo noodzakelijk?
Eenvoudig zou zijn om gewoon een loading image te tonen. Maar omdat het soms lang kan duren en er bepaalde gebruikers geen geduld hebben. zou een progress bar met een % procent aanduiding moeten aantonen hoever de upload staat.
Dit om te voorkomen dat de gebruikers op f5 gaan drukken en gaan denken dat er niets gebeurd.
Het hoeft niet puur PHP te zijn zolang er maar geen extra plugins ofzo nodig zijn.
Omdat het op meerde servers gebruikt zou moeten worden. Dus wat ik eigenlijk wil is gewoon ftp open doen, bestanden kopieren en naar de link surfen om te uploaden.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Het probleem is echt gewoon het feit dat het php script pas wordt uitgevoerd wanneer de file volledig is geüploadet. Daarom kan ik me niet voorstellen dat er een oplossing zou kunnen zijn, tenzij je prutst aan apache zelf (SDK's, .dll's, ...).