php formulier aan meerdere mysql tabellen koppelen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Arjan van Rossen

Arjan van Rossen

13/09/2013 16:11:16
Quote Anchor link
Ik weet niet of dit mogelijk is wat ik dus graag eerst wil uitzoeken voordat ik mijn project doorzet. Jullie kunnen mij dit ongetwijfeld vertellen. Ik zal proberen de situatie te schetsen.

Ik heb 1 database met 2 tabellen. In 1 tabel zet ik persoonsgegevens, in de 2e tabel een aantal zaken die opgeteld moeten worden. Hoe vaak iemand bijvoorbeeld (als fictief voorbeeld) koffie heeft gezet, hoe vaak iemand de prullenbak geleegd heeft. Nu wil ik website pagina maken om dit bij te houden. Ik wil dat een persoon geselecteerd kan worden en aangevinkt wat die persoon gedaan heeft en op welke datum. Zodat ik aan het einde van iedere maand een telling kan laten uitvoeren en later per maand kan zien en per jaar hoe vaak iedereen wat heeft gedaan. Daarnaast wil ik via de 2e tabel wanneer je op de persoon klikt een popup maken met zijn persoonlijke gegevens..

Uiteraard gaat het niet over koffie zetten ed maar het is niet relevant waarvoor het is. De vraag is, is dit mogelijk of verdoe ik mijn tijd?
Gewijzigd op 13/09/2013 17:26:53 door Arjan van Rossen

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 13:36:15

Obelix Idefix

Obelix Idefix

13/09/2013 16:56:28
Quote Anchor link
Arjan van Rossen op 13/09/2013 16:11:16:
De vraag is, is dit mogelijk of verdoe ik mijn tijd?

Is mogelijk.

(je titel sluit niet aan bij de tekst in je vraag: je wilt niet aan meerdere databases maar aan meerdere tabellen koppelen).
Gewijzigd op 13/09/2013 17:00:22 door Obelix Idefix

Arjan van Rossen

Arjan van Rossen

13/09/2013 17:27:57
Quote Anchor link
De titel was een foutje. Heb ik aangepast. Ik ga maar eens puzzelen of ik eruit kan komen. Als ik er niet uitkom kan ik altijd gerichte vragen stellen.. Is dit qua moeilijkheidsgraad veel hoger dan aan 1 tabel koppelen?

Obelix Idefix

Obelix Idefix

13/09/2013 17:40:03
Quote Anchor link
Arjan van Rossen op 13/09/2013 17:27:57:
Is dit qua moeilijkheidsgraad veel hoger dan aan 1 tabel koppelen?
?
Koppelen aan 1 tabel?

Zoek eens op join.
Op het forum komen hier ook regelmatig vragen/voorbeelden voorbij.

Edit: Afgaande op je kennis in een ander topic van je, zou ik beginnen met de basisbeginselen van php en mysql(i).
Gewijzigd op 13/09/2013 17:43:45 door Obelix Idefix

Arjan van Rossen

Arjan van Rossen

13/09/2013 17:49:46
Quote Anchor link
Dat lijkt me idd verstandig

Erwin H

Erwin H

13/09/2013 18:54:59
Quote Anchor link
Even voor de duidelijkheid: je koppelt een php form helemaal niet aan een mysql tabel of andersom.

Zo'n koppeling kan je maken als je een desktop applicatie maakt met een lokale database. Dan kan je een aantal elementen in een applicatie direct linken aan een actieve database link. Als je dan 'scrollt' door je database tabel(len) worden direct de gegevens aangepast in de elementen in je applicatie.

Zoiets is echter onmogelijk in php. In php haal je gegevens op uit 1 of meerdere data sources en die stuur je naar het scherm. Uit hoeveel tabellen, databases of desnoods servers je die data trekt is volledig aan jou. Er is geen limiet, op geen enkele manier. Ook is het net zo simpel om het uit 1 tabel te halen, of uit 5 tabellen verdeeld over 3 databases. Ook het weer wegschrijven van aangepaste data is niet moeilijker of makkelijker. waar jij echter aan moet denken is de logica. Welke input element moet data krijgen uit welke tabel/database en welk gegeven dat je terugkrijgt moet waar weer in gestopt worden. Als jij weet waar het vandaan moet komen en waar het weer in moet, is er niets aan.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

13/09/2013 19:12:32
Quote Anchor link
Behalve omhoog vallen en omlaag stijgen is niets onmogelijk :-) (mijn programmeer motto)

En let op, het ophalen is net zo simpel uit één tabel, maar het beheren niet!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.