php formulier dat opslaat .doc
Ik ben opzoek naar een script waar je o.a. naam+ adres+ postcode en plaats en een factuurbedrag excl btw dat het script zelf uitrekend hoeveel uiteindelijk prijs is.. Waar aan de onderkant een submit knop opstaat. Het is zeer wenselijk dat de submit knop het bestand exporteerd naar .doc file waarin al tekst staat.. en opslaat op mijn pc ( niet op de server dus ).
Heb je interesse in deze opdracht! Neem dan even contact op, dan kan ik je meer informatie geven hoe het moet worden
In ieder geval bedankt! ik kom er zelf niet meer uit ;(
Vriendelijke groet,
Niek
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Niek
Laten we even je wensen op een rijtje zetten:
1) Je wilt de uitvoer naar een .doc-bestand. Ik neem voor het gemak aan dat je MS-Word-formaat bedoelt. Dat wordt lastig, omdat dat geen open formaat is en er voor zover ik weet ook nog geen packages of modules zijn geschreven waarmee je die bestanden door PHP kunt laten genereren.
2) Je wilt het bestand opslaan op je lokale schijf. PHP is server-side en kan dus niets op je lokale machine wegschrijven. Hoogstens zou PHP het document via een file transfer naar je machine toe kunnen krijgen. Je moet dan wel zelf het bestand opslaan. Maar...
3) Er staat al tekst in de doc-file. Ik neem aan dat die niet moet worden overschreven. Dan kan dus alleen maar als je dat bestand eerst handmatig uploadt naar de server.
Met wat gepruts zou je punt 2 en 3 wel kunnen implementeren, maar ik kan me niet voorstellen dat het op die manier erg gebruiksvriendelijk wordt. Punt 1 is iets waar je een paar manjaar werk in zou moeten stoppen.
Conclusie: bedenk iets anders, want dit gaat niet werken.
Edit: O ja, die submit-knop is nog wel te doen ;-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Willem vp