PHP fout, Ligt het aan de versie van PHP?
Ik ben bezig met een klein systeemtje te maken... Maar ik ben een tijdje geleden er mee begonnen. Toen ik begon had ik PHP4 op mijn server geinstaleerd. en nu wil ik verder gaan en heb ik PHP5 op mijn server. Als ik naar mijn site ga die ik heb gemaakt dan krijg ik deze foutmelding: Warning: mysql_query() [function.mysql-query]: Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO) in E:\www\users\dukesoft\backup\boodschappen\index.php on line 4
eerste werkte hij prima... Ligt dit aan de versie van php?
en op de regel 4 staat een mysql_query($opdracht);
ik was net bezig met mijn server opnieuw te doen dus kan het zijn dat er een functie nog niet goed in php.ini staat?
Alvast bedankt!
Groetjes Robbert
$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'config'; // Authentication method (config, http or cookie based)?
Vervangen door:
$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'http'; // Authentication method (config, http or cookie based)?
WEl appache ff opnieuw opstarte...
Het kan zijn dat ik me vergis, ik weet het neit zeker
Waarschijnlijk maak je geen verbinding. Het verbindingen bestandje (config.php ofzo ) misschien verplaatst?
heb je wel contact gemaakt me de database? het lijkt er op dat hij een include oid mist
Groetjes Robbert
P.S.
@Freek Wel bedankt voor je Reactie! :) Mis heb ik het een beetje verkeerd geschreven.
Robbert schreef op 07.04.2007 19:12:
Waarin? php.ini?? Het is geen PMA (PhpMyAdmin). Het is een eigengemaakt scriptje... En eerst had ik die foutmelding nog niet maar sinds ik de nieuwe versie van php er op heb staan en mijn server opnieuw heb geinstaleerd. krijg ik die foutmelding.
Groetjes Robbert
P.S.
@Freek Wel bedankt voor je Reactie! :) Mis heb ik het een beetje verkeerd geschreven.
Groetjes Robbert
P.S.
Ik heb meerdere andere sites draaien op mijn server. maar bij deze krijg ik een fout. Meer iets in de richting dat hij de functie Mysql_query() niet meer kent in PHP5 of zo... Echt vaag... Maar iedereen bedankt voor reacties!!!
Groetjes Robbert
Waarschijnlijk zijn je instellingen anders dan op je oude versie. Zoals het er nu staat is je username voor MySQL -> ODBC, je Server -> Localhost, en gebruik je geen password.
Ga eens naar PHPmyAdmin, kijk daar in de MySQL database, kies de user tabel en verken die eens. Kijk wat er als password, als server en als username staat. Gebruik dit in je configuratie voor het connecten met je database.
Het ligt niet aan je PHP versie, maar aan je instellingen. Waarschijnlijk heb je bij je installatie andere username/ password voor mysql gehad dan nu. En misschien is MySQL ook opnieuw is geinstalleerd?
Bedankt voor je uitgebreide instructie!
Sorry voor de dubbel post.
Ik ben er uit!
Het lag niet aan de verbinding of zo.. het lag aan de short tags... Ik gebruikte vroeger meestal gewoon en dat stond nog uit in php.ini nu werkt alles prima! Ik had een Include naar een bestand gedaan en in dat bestand nog een include naar een ander bestand en omdat ik
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<? gebruikte leeste hij het bestand verkeerd en kreeg ik de foutmelding dat hij dus nog niet verbinding had gemaakt!
Iedereen bedankt voor jullie hulp!
Groetjes Robbert.
P.S. Weet iemand waar je in php.ini de shorttags uit kan zette.? want ik had er wel eens van gehoord.
Iedereen bedankt voor jullie hulp!
Groetjes Robbert.
P.S. Weet iemand waar je in php.ini de shorttags uit kan zette.? want ik had er wel eens van gehoord.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robbert
Nee, Inderdaag maar ik had al een best wel groot script geschreven en om overal dat te veranderen? Maar ik heb dat ook al gevonden! Groetjes Robbert
Voor zoiets snel te veranderen zijn er bepaalde programmas.Dit is er bv één. HandyFile Find And Replace