PHP functies
Als er ooit tijd over is bij de crew en leden, zou ik wel wat verschillende functions op deze website willen vinden. Heb het dan over standaard PHP functies die vertaald zijn in het Nederlands. Ik wil hier zelf ook wel aan mee doen. Om te beginnen zal ik met rand() beginnen omdat ik hier net een vraag over las op deze pagina.
Ik wil er binnekort (in het weekend of zow) wel ff eentje over date() schrijven...
ik ga voor de substr(), str_replace(), strtr() en strlen() :)
for(), foreach(), while(), if(), elseif(), else
denk dat ik die wel aan 't eind van deze week af kan hebben.. maar dan moet er natuurlijk wel een pagina met functies komen *kijk bas liev aan*
no prob :)
Ik plaats 'm wel als de nieuwe categorie er is...
Ik kon mijn geduld niet houden :P ik heb m maar vast geplaatst!
goedzo :) dat zou ook mijn voorstel zijn geweest.. post ze idd eerst maar bij tutorials en als er genoeg functies zijn zal ik een functie categorie aanmaken.. dan staat er tenminste ook wat in als de categorie er is..
Ik heb nu op aanvraag van Miranda gewoon bij tutorials de categorie PHP functies aangemaakt. Als je nu dus een tutorial schrijft kun je bij categorie: PHP functies kiezen :)
Ok dan! :D
Er staan er inmiddels al een heleboel... en er komen er zeker nog meer.
Ik hoop dat veel mensen hier wat aan hebben!
21 tot nu toe :o)
file(), fopen(), fclose(), fsockopen(), fgets(), feof(), is_readable(), iswrtiable() en file_exists() :)
+/- 40 nu :) Het wordt bijna onoverzichtelijk!
haaaaaai boaz!! lang niet gezien! da's juist de bedoeling toch? hihi. ik ga weer bezig met functies vertalen, heb wat tijd over!! wie helpt me me?
Geen tijd :( ik zit opschool...
http://nl2.php.net/quickref.php , nog veel te doen :D
(ik heb md5() , strouper() en strtolower() erbij gezet)
er zijn nu ongeveer 40 functies vertaald, (ik heb md5() , strouper() en strtolower() erbij gezet)
Gewijzigd op 03/10/2003 13:51:00 door Web Smile
Gewijzigd op 03/10/2003 16:42:00 door Bo az