Php goed geinstalleerd, maar wordt niets weergegeven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

21/06/2005 17:54:00
Quote Anchor link
Ik heb een pc-tje (windows XP Pro) met IIS5.1 en PHP5 op geinstalleerd ( ik weet het het is niet optimaal maar het is maar een PROEF servertje :P:P ). En als ik werk met de tag
phpinfo(); dan wordt het scherm netjes weergegeven, echter als ik een script download ( het maakt niet uit wat voor script dan wordt er slechts een witte pagina weergegeven.
Ik krijg dus geen foutmeldingen (gelukkig) maar ook zie ik niet wat er weergegeven moet worden.
Ik heb op diverse sites al gevraagd wat ik eraan kan doen maar niemand heeft een zinnig antwoord. Ik zal vanavond als ik thuis ben ook nog even een scriptje posten.

groetjes en alvast bedankt voor de hulp Kevin

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 20:38:01

Jelmer -

Jelmer -

21/06/2005 19:08:00
Quote Anchor link
Werkt hetvolgende script wel?
noem het bijvoorbeeld test.php:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
print_r($_SERVER);
?>

Als het goed is krijg je nu een hele waslijst.
Wat ook het probleem kan zijn is dat je tot nu toe alleen maar scripts hebt geprobeerd die mysql gebruiken en geen foutafhandeling hebben, in de zin van laten we alle fouten lekker niet weergeven, en gewoon doen alsof er niets is, en een lege pagina geven.

MySQL kun je halen op http://www.mysql.com

Probeer eerst eens wat hele simpele scripts die alleen bestanden gebruiken voor opslag, zoals bijvoorbeeld zo'n gastenboekscript.

Mitch X

Mitch X

21/06/2005 19:30:00
Quote Anchor link
En phpinfo() is geen tag.

21/06/2005 20:48:00
Quote Anchor link
Jelmar als ik dat invoer krijg ik het onderstaande te zien. klopt dit :$?

Array ( [ALL_HTTP] => HTTP_ACCEPT:image/gif, image/x-xbitmap, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-shockwave-flash, application/vnd.ms-excel, application/vnd.ms-powerpoint, application/msword, */* HTTP_ACCEPT_LANGUAGE:nl HTTP_CONNECTION:Keep-Alive HTTP_HOST:localhost HTTP_USER_AGENT:Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322) HTTP_ACCEPT_ENCODING:gzip, deflate [HTTPS] => off [SCRIPT_NAME] => /index.php [HTTP_COOKIE] => [AUTH_PASSWORD] => [AUTH_TYPE] => [AUTH_USER] => [CONTENT_LENGTH] => 0 [CONTENT_TYPE] => [PATH_TRANSLATED] => D:\website [QUERY_STRING] => [REMOTE_ADDR] => 127.0.0.1 [REMOTE_HOST] => 127.0.0.1 [REMOTE_USER] => [REQUEST_METHOD] => GET [SERVER_NAME] => localhost [SERVER_PORT] => 80 [SERVER_PROTOCOL] => HTTP/1.1 [SERVER_SOFTWARE] => Microsoft-IIS/5.1 [APPL_MD_PATH] => /LM/W3SVC/1/ROOT [APPL_PHYSICAL_PATH] => D:\website\ [INSTANCE_ID] => 1 [INSTANCE_META_PATH] => /LM/W3SVC/1 [LOGON_USER] => [REQUEST_URI] => /index.php => /index.php [SCRIPT_FILENAME] => D:\website\index.php [ORIG_PATH_INFO] => /index.php [PATH_INFO] => [ORIG_PATH_TRANSLATED] => D:\website\index.php [DOCUMENT_ROOT] => D:\website [PHP_SELF] => /index.php [HTTP_ACCEPT] => image/gif, image/x-xbitmap, image/jpeg, image/pjpeg, application/x-shockwave-flash, application/vnd.ms-excel, application/vnd.ms-powerpoint, application/msword, */* [HTTP_ACCEPT_LANGUAGE] => nl [HTTP_CONNECTION] => Keep-Alive [HTTP_HOST] => localhost [HTTP_USER_AGENT] => Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322) [HTTP_ACCEPT_ENCODING] => gzip, deflate [argv] => Array ( ) [argc] => 0 )

21/06/2005 20:49:00
Quote Anchor link
en als ik het gastenboek installeer dan krijg ik 5 foutmeldingen, ik heb hier een screenshot van gemaakt, kan ik deze naar je toemailen ?

groetjes Kevin

21/06/2005 20:50:00
Quote Anchor link
sorry jelmer maar ik bedoel als ik in het gastenboek probeer te schrijven krijg ik 5 foutmeldingen hij wordt trouwens wel gewoon goed weergegeven snap er nu echt niets meer van ....

Zim Zim

Zim Zim

21/06/2005 21:37:00
Quote Anchor link
is het een gastenboek met MYSQL of text bestandje? anders moet je eerst MYSQL installeren, en kan je die fouten niet gewoon hierneer zetten. Daar hebben de meeste wat aan!

Kevin

kevin

22/06/2005 08:37:00
Quote Anchor link
het is met een text bestandje dus geen mysql nodig (al heb ik hem wel geinstalleerd staan)

Paul v.Dun

Paul v.Dun

22/06/2005 14:29:00
Quote Anchor link
kevin meschien kan je appserv downen?
link : http://www.appservnetwork.com/
groeten

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.