PHP GokSpel
wie kan mij helpen of een beginnetje geven voor een gokspel , ik wil een raad het getal spelletje .....
dat is het juist het moet met PHP opdracht voor school
Heb jij even tijd om bij de afwas te komen doen?
@hamid, alhier je oplossing:
- steek je handen naar voren
- buig je ellebogen zo dat je onderarmen richting je hoofd gaat
- voel aan je hoofd tot je je neus te pakken hebt (2 gaatjes onderin)
- links en rechts naast je neus zitten 2 bolletjes, probeer die maar eens open te doen.
- Proficiat, je kunt nu zien en bent gekwalificeerd om een zoekfunctie te gebruiken
Hamid schreef op 27.11.2006 13:59:
wie kan mij helpen of een beginnetje geven voor een gokspel , ik wil een raad het getal spelletje .....
de leraar als het een opdracht voor school is
A Boeken
B Het geweldige medium Internet
- Laat een random getal genereren met php.
- Sla dit getal op in een sessievariabele.
- Maak een formuliertje waarin een gebruiker een getal kan invullen.
- Controleer na posten van het formulier of de input overeen komt met het getal in de sessievariabele.
- Klopt het, maak een andere sessie variabele aan waaruit blijkt dat het goede getal geraden is.
- Klopt het niet, stuur de gebruiker dan terug naar het formulier.
ps. Wat maakt het nu uit waar het script voor geschreven moet worden. Huiswerk, persoonlijk belang, opdrachtgever of je moeder, dat doet er toch niet toe. De TS heeft een vraag en ok, met een beetje zoekwerk had hij zelf ook wel meer kunnen vinden. Maar er wordt niet om een kant en klaar script gevraagd, alleen om een zetje in de goede richting. En die mag m.i. best gegeven worden...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
Wat leert hij er nou van als iedereen hem het voorkauwt.... Toen ik die opdrachten deed hielp niemand mij, het is maar een kleine moeite.. Straks heeft meneer examen en dan moet hij eerst weer hierheen om ons wat te vragen
Hoe ben jij begonnen johan. Hoogstwaarschijnlijk ook door het kijken naar voorbeelden van anderen! Ik ben het met je eens dat het geven van kant en klare scripts niet de juiste manier is om iemand te helpen, maar mijn ervaring is dat een beginner aan een soort stappenplan heel veel heeft. Daar leer je veel meer van dan dat je in het diepe gegooid wordt en dat je het zelf maar uit moet zoeken.
Ik werd zelf in het diepe gegooid ... Maar goed wij kochten boeken... en ik ben het met jullie eens dat hij best een ideetje mag krijgen van anderen... vind het alleen sneu dat de meesten direct alles maar posten
Blanche schreef op 27.11.2006 15:23:
Offtopic:
Hoe ben jij begonnen johan. Hoogstwaarschijnlijk ook door het kijken naar voorbeelden van anderen! Ik ben het met je eens dat het geven van kant en klare scripts niet de juiste manier is om iemand te helpen, maar mijn ervaring is dat een beginner aan een soort stappenplan heel veel heeft. Daar leer je veel meer van dan dat je in het diepe gegooid wordt en dat je het zelf maar uit moet zoeken.
Inderdaad.. Zo heb ik het ook geleerd. Maar wel genoeg geprobeerd om het met google te zoeken..
johan schreef op 27.11.2006 15:31:
Ik zie hier nergens in dit topic ook maar een enkele regel code staan. Enkel een uitleg hoe de TS dit zou kunnen aanpakken. Aan hem de taak om verder uit te zoeken hoe je dat doet.Ik werd zelf in het diepe gegooid ... Maar goed wij kochten boeken... en ik ben het met jullie eens dat hij best een ideetje mag krijgen van anderen... vind het alleen sneu dat de meesten direct alles maar posten
Jij kocht boeken, maar wat deed je als je ergens niet uit kwam? Dan vroeg je het waarschijnlijk aan iemand die het wel wist, of die je in ieder geval weer een zetje in de goede richting kon geven. Met het internet van tegenwoordig is het stellen van vragen veel makkelijker geworden en daar is PHPhulp een goed voorbeeld van. Iemand komt niet uit een bepaalde PHP opdracht die hij moet maken en vraagt om een beetje PHPhulp. Maar om dan te reageren dat iemand hier zijn huiswerk niet moet posten vind ik echt onzinnig en nutteloos en bovendien heeft de TS hier helemaal niets aan.
@Eris: klopt dat ben ik helemaal met je eens. Zoals ik in een eerdere post al zei had de TS best zelf ook even kunnen/moeten zoeken. Maar dat neemt nog niet weg dat ik sommige reacties uit dit topic overdreven vind.
dit was niet zn eerste huiswerk topic en daarom reageer ik erop..
johan schreef op 27.11.2006 15:51:
dit was niet zn eerste huiswerk topic en daarom reageer ik erop..
Sorry hoor, maar de TS heeft welgeteld 3 topics gepost waarvan alleen deze over huiswerk lijkt te gaan.
[en dan nu weer ontopic]
@Hamid: Is het 'stappenplan' dat ik je gaf ongeveer wat je zoekt?
Hoe kan ik dit met PHP regelen?
een beetje zoeken doet wonderen :'(
maar goed, ik snap best dat php niet zo simpel is voor beginners dus geef ik je dit
srand((double) microtime() * 100000);
$te_raden_getal = rand(1,10);
$antwoord = $_POST['antwoord'];
dit moet wat ideeen brengen toch?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door johan
Hamid wordt op het juiste spoor gezet, en het is aan hemzelf om ia dat spoor eruit te geraken.
@Johan
Zoeken kan wonderen doen inderdaad, maar als je "Hoe kan ik dit met PHP regelen" een huiswerk vraag vind, kijk dan maar eens bij de vragen in mijn profiel. Zitten volgens jou dan vast huiswerkvragen tussen, en ja ik zit nog wel op school, maar nee er is niet 1 huiswerkvraag bij.
Hamid schreef op 27.11.2006 13:59:
welk klas zit je.
En kan je wel een andere programmeertaal?
Als het niet zo is zou ik je aaraden om eerst met html te beginnen en later pas php kan doen.
http://www.huntingground.freeserve.co.uk/main/mainfram.htm
Ga naar deze site.
Klik links op CSS & Scripts.
Rechtsboven zie je dan staan:
Spinning Wheel
Daar vind je een echt werkende gokkast game.
En daar vind je ook nog 2 andere gokkast spelletjes bij:
See Also
Daar vind je dan Jackpot (Echt een gokkast met 3 rijen, 3 hold knoppen, punten telling etc.)
En een Random Number Spinner.
Ga naar deze site.
Klik links op CSS & Scripts.
Rechtsboven zie je dan staan:
Spinning Wheel
Daar vind je een echt werkende gokkast game.
En daar vind je ook nog 2 andere gokkast spelletjes bij:
See Also
Daar vind je dan Jackpot (Echt een gokkast met 3 rijen, 3 hold knoppen, punten telling etc.)
En een Random Number Spinner.