PHP If te lang

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mcmac

mcmac

06/11/2007 18:36:00
Quote Anchor link
Geachte mensen van phphulp,

Ik heb zojuist een php if controlestructuur opgesteld maar ik heb het gevoel dat het een beetje te groot is. En dat het eigenlijk gemakkelijker kan maar heb geen idee hoe, kan iemand mij helpen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php if ($request_title == "Categorie1"){

echo '<li id="current"><a href="producten.php?title=Scripts">Categorie1</a></li>';

}

else{
        echo '<li><a href="producten.php?title=Scripts">Categorie1</a></li>';
                }

?>

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php if ($request_title == "Categorie2"){

echo '<li id="current"><a href="producten.php?title=Categorie2">Categorie2</a></li>';

}

else{
        echo '<li><a href="producten.php?title=Categorie2">Categorie2</a></li>';
                }

?>

...en zo gaat het door

Het gaat hem hier gewoon om <li> en <li id="current">, dit is voor mijn css dus wanneer ik op Categorie1 klik moet het <li id="current"> zijn en anders de gewone <li> en zo verder

Alvast Bedankt,
mcmac

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 23:14:19

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/11/2007 18:39:00
Quote Anchor link
Het slimste is om een array met mogelijke waarden voor $request_title te maken en dan te vergelijken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
    $waarden
= array ('categorie1', 'categorie2', .....); // enz

foreach ($waarden as $waarde) {
        if ($request_title == $waarde) {
            // hier id="current" echoën
        }
        else {
            // iets anders echoën
        }
    }

?>

Mcmac

mcmac

06/11/2007 18:48:00
Quote Anchor link
ik denk niet dat het dit is want dit moet voor elke <li> apart zijn dus wanneer $request_title == Categorie1 dan moet alleen de <li> van Categorie1 <li id="current"> zijn en anders gewoon <li>

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/11/2007 18:49:00
Quote Anchor link
Zo werkt het in mijn voorbeeld. Je moet alleen een array van mogelijke waarden opstellen. Test maar uit!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.