Php in combinatie met XML
Ik ben aan het kijken of ik iets kan maken in php om een bestaande xml bestand makkelijk aan te passen.
In een bestaand xlm bestand hoeven namelijk maar elke keer 2 velden aangepast worden. Nu moet ik dit steeds via kladblok doen en het zou het makkelijker maken als ik gewoon 2 invulvelden heb met bijv naam en adres en als ik deze invul het vervolgens opgeslagen word in een nieuw xml bestand maar wel met alle andere bestaande gegevens die er al instonden.
Is dit mogelijk met php?
Dit zijn de enigste regels die elke keer aangepast zouden moeten worden.
<PROJECTNAME>Remco</PROJECTNAME>
<FILEDATE>20170420121854</FILEDATE>
Toevoeging op 20/04/2017 18:14:57:
Remco op 20/04/2017 17:54:20:
Hallo,
Ik ben aan het kijken of ik iets kan maken in php om een bestaande xml bestand makkelijk aan te passen.
In een bestaand xlm bestand hoeven namelijk maar elke keer 2 velden aangepast worden. Nu moet ik dit steeds via kladblok doen en het zou het makkelijker maken als ik gewoon 2 invulvelden heb met bijv naam en adres en als ik deze invul het vervolgens opgeslagen word in een nieuw xml bestand maar wel met alle andere bestaande gegevens die er al instonden.
Is dit mogelijk met php?
Is dit mogelijk met php?
Het mooiste zou zelfs zijn als het xml bestand gemaild word naar mijn mail adres ipv downloaden
Gewijzigd op 24/07/2017 23:19:12 door - Ariën -
Quote:
om een bestaande xml bestand makkelijk aan te passen.
Quote:
opgeslagen word in een nieuw xml bestand maar wel met alle andere bestaande gegevens die er al instonden.
Ik denk even praktisch hoor .. wil je de bestaande gegevens uitlezen en vervolgens aanpassen? Of toekomstige gegevens toevoegen met een formulier (dus bij de bestaande gegevens?
<PROJECTNAME>Remco</PROJECTNAME> is de ene keer en de andere keer bijv <PROJECTNAME>Hielke</PROJECTNAME> en weer een andere keer <PROJECTNAME>Henk</PROJECTNAME>
Gewijzigd op 20/04/2017 18:33:44 door Remco Anoniem
Dit lijkt me zeer zeker mogelijk (ik ben maar een beginner hoor), maar inlezen van een extern (ga ik vanuit) XML bestand in een database, zodat je er alles mee kunt - exporteren / opslaan / mailen / bewerken etc. etc. lijkt me stukken makkelijker
Dat beeld heb ik er van :) maar als dat geen optie is ....
Gewijzigd op 20/04/2017 18:35:07 door Hielke Brandsma
Dat is ook een optie, een database aanmaken waarin de velden die aangepast moeten worden aangepast worden om deze vervolgens te versturen als compleet xml bestand. Maar hoe zou dat het beste gedaan kunnen worden?
Gewoon opslaan als .php bestand, en desgewenst met rewriterules .xml herschrijven naar .php.