PHP in een Javascript File
Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »
2) Kies bijvoorbeeld de Engelse taal, en kijk of je in je broncode in je browser ook die vertaling terug ziet. Dus even rechtsklikken op je site en kies voor 'Broncode weergeven', dan zie je de HTML-structuur zoals je browser je website ziet.
3) Dat heb ik net om 14:54:23 al laten zien in een edit van mijn bericht hier.
Laat anders even een URL van je site zien die we kunnen bekijken. Dan weten we wat er nog moet gebeuren.
Gewijzigd op 18/04/2020 15:19:50 door - Ariën -
kun je beterLet op: dus ook de omsluitende aanhalingstekens verwijderen!
Dan kom je later nooit in de problemen als er opeens aanhalingstekens in je vertalingen komen te staan (json_encode escapet die dan vanzelf).
Kleine tip: ipvDan kom je later nooit in de problemen als er opeens aanhalingstekens in je vertalingen komen te staan (json_encode escapet die dan vanzelf).
Gewijzigd op 18/04/2020 15:17:49 door Rob Doemaarwat
Laat maar even je URL zien, Roos, dan kunnen we beter kijken wat er nog moet gebeuren!
@Rob json_encode() retourneert een string (maar geeft deze dus niet direct weer), dus je zult hier nog een echo aan toe moeten voegen.
Rob Doemaarwat op 18/04/2020 15:17:32:
Kleine tip: ipvkun je beterLet op: dus ook de omsluitende aanhalingstekens verwijderen!
Dan kom je later nooit in de problemen als er opeens aanhalingstekens in je vertalingen komen te staan (json_encode escapet die dan vanzelf).
Dat probeer ik al via Javascript-variabelen te bewerkstelligen.
Toevoeging op 18/04/2020 15:38:04:
ik laat vanavond weten of het gelukt is. Bedankt allen en fijn weekend
Let ook even op wat Thomas nog zei / ik was iets te enthousiast met de backspace / het wordt dus:
Ik ben nieuwsgierig of het nog gelukt is?
Code (php)
De main pagina is Engelstalig. Wat vertaald moet worden in javascript is de NL versie. Dit moet o.a. vertaald worden:
"Thank you for signing up.
You are now on our Waiting list.
You will receive your first e-mail within the next 24 hours"
"Your e-mail address is incorrect.
Please check it and try again."
Etc.
Mijn vraag, de Engelstalige tekst het NotifyMe Javascript file:
Code (php)
1
$(".message").html('<p class="notify-valid">Thank you for signing up. <br>You are now on our Waiting list. <br>You will receive your first e-mail within the next 24 hours.</p>').fadeIn();
moet zo worden:
Code (php)
1
$(".message").html('<p class="notify-valid">Bedankt voor je aanmelding. <br>Je staat nu op onmze wachtlijst. <br>Binnen 24 uur ontvang je van ons een eerste e-mail.</p>').fadeIn();
Dus, hoe wordt dit dan in de html sectie...Wat plaatst ik tussen de haakjes ipv notify_me?:
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
Gewijzigd op 20/04/2020 12:37:20 door Roos G
Lees anders eens terug, want ik had eerder al aangegeven hoe je de Javascript-file moet aanpassen.
Kijk ook even in de HTML-broncode van je site (dus via de browser) of die vertalingen in je script-blok netjes vertaald zijn.
Ik zal zo weer teruglezen. Kom er dan straks op terug. Anders plaats ik de link naar Coming soon pagina.
Bedankt :)
Gewijzigd op 20/04/2020 13:53:06 door Roos G
Als het javascript-blok erin verwerkt zit kunnen we altijd even kijken.
Het werkt - ook in Mailchimp.
Bedankt voor je engelengeduld en hulp, Ariën.
Wat er nu in Javascript file (regel 60)stond heb ik vervangen voor:
Code (php)
1
$(".message").html('<p class="notify-valid">Dit e-mailadres is onjuist.<br>Probeer het nog en keer.</p>').fadeIn();
En in html staat nu:
En deze:
Code (php)
1
$(".message").html('<p class="notify-valid">Bedankt voor je aanmelding. <br>Je staat nu op onze wachtlijst. <br>Binnen 24 uur ontvang je onze eerste e-mail.</p>').fadeIn();
En deze in html:
complete code in html:
Code (php)
Twijfel alleen over dit stukje:
De rest zal nu ook wel goedkomen.
Hier de link naar Coming Soon pagina(verwijder ik zometeen weer):
Gewijzigd op 20/04/2020 17:46:09 door Roos G
Je moet juist GEEN vaste tekst in je Javascript bestand plaatsen, maar een variabele/placeholder.
Ik snap overigens niet waarom je voor twee situaties (aanmelding compleet, mailadres is fout) één dezelfde vertaling uit $lang['something_wrong'] (er is iets mis) gebruikt?
Dit leidt nu tot situaties uit het bijbelse verhaal over 'De toren van Babel'.
Verder zijn de waardes in je script-blok leeg.....
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<script>
var lang = [];
lang['subscription_complete'] = "";
lang['mailadress_incorrect'] = "";
</script>
var lang = [];
</script>
Een kwestie van in de HTML-broncode van je pagina te kijken.
Gewijzigd op 20/04/2020 15:40:51 door - Ariën -
Een nit-wit, weet je nog?
Geldt ook voor dit (en dat gaf ik aan in mijn vorige post wat ik later heb toegevoegd):
Quote:
Ik snap overigens niet waarom je voor twee situaties (aanmelding compleet, mailadres is fout) één dezelfde vertaling uit $lang['something_wrong'] (er is iets mis) gebruikt?
Naar onderstaande ga ik nog naar kijken en daar laat ik het bij, want zonder voorbeelden weet ik echt niet wat ik moet doen.
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<script>
var lang = [];
</script>
var lang = [];
</script>
Gewijzigd op 20/04/2020 15:44:55 door Roos G
Je kan wel leuk dit doen (aangepast met correcte vertaling):
Code (php)
Maar bestaan $lang['subscription_complete'] én $lang['mailadress_incorrect'] wel in je taalbestanden van alle talen?
Jij moet er immers voor zorg dragen dat alle vertaling in die taalbestanden staat.
Code (php)
zie je nieuwe bericht net. Zal het aanpassen naar
Code (php)
ga ik ook bekijken:
Code (php)
1
2
2
Maar bestaan $lang['subscription_complete'] n $lang['mailadress_incorrect'] wel in je taalbestanden van alle talen?
Jij moet er immers voor zorg dragen dat alle vertaling in die taalbestanden staat.
ben weer wat wijzer;)
Gewijzigd op 20/04/2020 15:52:15 door Roos G
Niet rot bedoeld, maar ik neem aan dat je toch weet wat een bestand is :S
Gewijzigd op 20/04/2020 15:52:48 door - Ariën -
heb net mijn eerdere reactie aangepast