PHP in Flash

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bram

Bram

02/03/2007 10:31:00
Quote Anchor link
Daar is er weer een, een vraag over PHP variabele in Flash.... :)

Overal op internet kan ik vinden hoe ik variabelen uit een database kan trekken deze kan opslaan in een php en hoe ik deze dan weer uit kan lezen in Flash. Overal kan ik vinden hoe men een vaste query aanroept en er dan vaste waarden mee uit een database haald. Maar nergens kan ik vinden hoe ik dit dynamisch kan doen.

Ik heb op elke pagina een flashplayer staan. Deze player moet dynamisch een video inladen afhangkelijk van de pagina waar je je op bevind. Bijvoorbeeld door in de query WHERE pageid = $_GET['page'] neer te zetten. Hij haald dan hiermee de juiste link naar een video uit de database. Nergens op internet kan ik vinden hoe dit moet.

In flash kun je namelijk alleen maar een statisch bestand oproepen. Bijvoorbeeld database.php?page=1 maar niet database.php?page=$_GET[page]. Dit komt omdat de swf niet de variabel op kan halen die in de URL zit....

kan iemand mij helpen?

PHP hulp

PHP hulp

07/11/2024 17:35:30

Willem Jan Z

Willem Jan Z

02/03/2007 10:46:00
Quote Anchor link
Ik heb zeer weinig verstand van Flash, maar ik dacht dat je in de flashmovie een variabele mee kon geven (in de object tag oid?), die kan je wel met Flash uitlezen, nu hoef je dus alleen nog maar die variabele mbv PHP te vullen.

Bram

Bram

02/03/2007 10:55:00
Quote Anchor link
ok, in de <object> tags waarin de swf staat?
hmm, misschien iemand ervaring mee?

Bram

Bram

02/03/2007 12:10:00
Quote Anchor link
OK ik schrijf nu in de EMBED en OBJECT een FlashVars name weg met in de value de variabel...

Dat lijkt te werken! :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.