PHP in javascript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart Matsko

Bart Matsko

03/06/2015 17:20:25
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
tablestring += '<tr><td>Geboortedatum</td><td>'+members[m].birthday+'</td><td colspan="4"></td></tr>';


Dit is mijn Javascript code en daar komt uit: 1999-11-11. Nu heb ik daarvoor een PHP script en dacht die wil ik hier ook wel voor gebruiken. Maar hoe krijg ik dat voor elkaar?

Dit werkt niet:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
tablestring += '<tr><td>Geboortedatum</td><td>'<?=Functions::formatDate(+members[m].birthday+)?>'</td><td colspan="4"></td></tr>';
tablestring += '<tr><td>Geboortedatum</td><td><?=Functions::formatDate('+members[m].birthday+')?></td><td colspan="4"></td></tr>';


In normaal PHP kan ik dus het volgende doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?=Functions::formatDate(1999-11-11)?>

en dan komt er 11-11-1999 uit.
 
PHP hulp

PHP hulp

08/09/2024 04:40:37
 
Johan K

Johan K

03/06/2015 18:29:44
Quote Anchor link
Alles wat javascript doet, zal PHP niets uitmaken. PHP gebeurd of de server voordat uberhoubt de pagina gerendered is en Javascript voegt dingen toe aan de pagina terwijl PHP al klaar is.
Dit is de reden waarom dat niet werkt.

Hoe je het wel voor elkaar zou kunnen krijgen is door javascript een xmlhttprequest uit te laten voeren, door PHP de request te verwerken, en de response terug gooien op de pagina.
Dit als, als je PHP hiervoor wilt gebruiken.

Ik weet niet waar de gegevens vandaan haalt en hoe deze worden opgelagen in Javascript, maar als het toch al in javawscript is.. waarom format je het dan gewoon niet?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
// copy paste from the internets

 var d1 = new Date();
 d1.toString('yyyy-MM-dd');
 d1.toString('dddd, MMMM ,yyyy')


Of kijk zelf even, http://www.webdevelopersnotes.com/tips/html/10_ways_to_format_time_and_date_using_javascript.php3
Gewijzigd op 03/06/2015 18:30:52 door Johan K
 
Bart Matsko

Bart Matsko

03/06/2015 18:47:46
Quote Anchor link
Oja tuurlijk, dom..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.