Php klein letter
Henk ter Horst
05/02/2007 17:42:00Ik heb een database waarin mijn leden instaan. Hun maken een gebruikersnaam aan en dit word opgeslagen in de database. Dus als hun een username: Man. Dan word in de database het opgeslagen als Man.
Maar nu wil ik dat als ze iemand willen uitnodigen voor iets dat ze niet zichzelf kunnen uitnodigen.
Het probleem is dat als iemand Man heet en hij vult man in kan hij zichzelf uitnodigen.
Hoe los ik dit op??
Maar nu wil ik dat als ze iemand willen uitnodigen voor iets dat ze niet zichzelf kunnen uitnodigen.
Het probleem is dat als iemand Man heet en hij vult man in kan hij zichzelf uitnodigen.
Hoe los ik dit op??
PHP hulp
07/01/2025 05:00:33Niels Beckers
05/02/2007 17:44:00als iedereen met een hoofletter in de datbase staat dan kijk je of ucfirts($var) al voorkomt in de database. ucfirst zet je eerst lekker in een hoofdletter
Erik Rijk
05/02/2007 17:45:00speel wat met strtolower en strtoupper.
Het beste is om deze functies te gebruiken bij het controleren of ze niet zichzelf uitnodigen.
Niet bij het registreren doen.
Ik laat mezelf het liefst zien als: Erik. Niet als: erik en zeker niet als: ERIK. Veel mensen zullen dit met me eens zijn :)
Mvg,
Erik
Het beste is om deze functies te gebruiken bij het controleren of ze niet zichzelf uitnodigen.
Niet bij het registreren doen.
Ik laat mezelf het liefst zien als: Erik. Niet als: erik en zeker niet als: ERIK. Veel mensen zullen dit met me eens zijn :)
Mvg,
Erik
Henk ter Horst
05/02/2007 17:48:00Kijk:
if ($_POST['wpartner'] == "{$_SESSION['login']}")
dus als wpartner hetzelfde is session login mag hij iemand niet uitnodigen.
Maar omdat session word opgeslagen als Man is dit een probleem..
Ik ben ook niet echt een super phper :p
if ($_POST['wpartner'] == "{$_SESSION['login']}")
dus als wpartner hetzelfde is session login mag hij iemand niet uitnodigen.
Maar omdat session word opgeslagen als Man is dit een probleem..
Ik ben ook niet echt een super phper :p
Henk ter Horst
05/02/2007 17:52:00Kan ik ook zeg maar..
als iemand Man heet en de persoon vult in man dat de php script laat zien dat man niet bestaat. Dus hij moet Man met een hoofdletter schrijven. Of dat MaN ook niet kan.
Is dit mogelijk???
als iemand Man heet en de persoon vult in man dat de php script laat zien dat man niet bestaat. Dus hij moet Man met een hoofdletter schrijven. Of dat MaN ook niet kan.
Is dit mogelijk???
Erik Rijk
05/02/2007 17:57:00Henk ter Horst
05/02/2007 18:03:00Erik Rijk
05/02/2007 18:06:00Reguliere expressies.
ereg_replace
preg_replace
preg_match
Het is niet makkelijk, maar hier kan je eens kijken. Onderaan de pagina komen vaak links te staan naar onderwerpen die over ongeveer hetzelfde gaan, bekijk die ook geduldig.
Mvg,
Erik
ereg_replace
preg_replace
preg_match
Het is niet makkelijk, maar hier kan je eens kijken. Onderaan de pagina komen vaak links te staan naar onderwerpen die over ongeveer hetzelfde gaan, bekijk die ook geduldig.
Mvg,
Erik