PHP Linken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Raoul vd rijt

raoul vd rijt

24/01/2009 13:32:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een website te maken in PHP, maar ik zit met een probleem.. Om het maken van 500 verschillende pagina's te vermijden, gebruik ik een database en wil ik gebruik maken van een link zoals deze : "http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.php?cat=1&id=123" . Maar ik vraag me af hoe zo een soort link heet. Ik heb hier en daar gelezen dat er met variabelen word gewerkt , maar dit is me niet echt helemaal duidelijk. Weet iemand misschien hoe zo een soort link heet en hoe ik hem kan toepassen?

alvast bedankt!!

PHP hulp

PHP hulp

09/01/2025 16:43:14

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

24/01/2009 13:36:00
Quote Anchor link
Het is gewoon een url met parameters achter de file. Deze parameters worden aan PHP doorgegeven: $_GET['cat'] & $_GET['id']. Je kunt gewoon dit gebruiken: <a href="showtopic.php?cat=1&id=123.

Dan geeft:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
echo '<pre>';
var_dump($_GET);
?>

Een net overzicht, dit kun je gebruiken. Probeer eens een tutorial te kijken, hier staan er genoeg, gewoon over de basis van PHP.

Raoul vd rijt

raoul vd rijt

24/01/2009 14:25:00
Quote Anchor link
ik heb nu de volgende link aangemaakt waarmee je direct naar het desbetreffende recept gaat

-bbq.php-
<a href="bbq2.php?categorie=Barbecue&Id=
Code (php)
1
<? echo $recept['Id'] ;?>
">

die verwijst naar bbq2.php

-bbq2.php-
Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
include ('connection.php');
$categorie = $_GET['categorie'];
$id = $_GET['Id'];
$rnaam = $_GET['rnaam'];
?>

Categorie :
Code (php)
1
<? echo $categorie ;?>
<br>
Id :
Code (php)
1
<? echo $id ;?>
<br>
Naam van het Recept :
Code (php)
1
<? echo $rnaam ;?>

Als ik op de link in bbq.php klik verwijst hij me door naar bbq2.php waar hij alleen de categorie en ID laat zien, maar niet de naam van het recept ($rnaam). Komt dit omdat ik alle informatie die ik in bbq2.php wil laten zien, in de link moet zetten van bbq.php ?? of ben ik nu gewoon veel te ver aant zoeken

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

24/01/2009 14:29:00
Quote Anchor link
Misschien moet je eerst nog de informatie uit de database of wat dan ook halen? Dat is ook handig want PHP kan nooit de naam raden ;)

Raoul vd rijt

raoul vd rijt

24/01/2009 14:50:00
Quote Anchor link
dankjewel, t werkt :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.