PHP Linken
Ik ben bezig met een website te maken in PHP, maar ik zit met een probleem.. Om het maken van 500 verschillende pagina's te vermijden, gebruik ik een database en wil ik gebruik maken van een link zoals deze : "http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.php?cat=1&id=123" . Maar ik vraag me af hoe zo een soort link heet. Ik heb hier en daar gelezen dat er met variabelen word gewerkt , maar dit is me niet echt helemaal duidelijk. Weet iemand misschien hoe zo een soort link heet en hoe ik hem kan toepassen?
alvast bedankt!!
Dan geeft:
Een net overzicht, dit kun je gebruiken. Probeer eens een tutorial te kijken, hier staan er genoeg, gewoon over de basis van PHP.
-bbq.php-
<a href="bbq2.php?categorie=Barbecue&Id=">
die verwijst naar bbq2.php
-bbq2.php-
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?php
include ('connection.php');
$categorie = $_GET['categorie'];
$id = $_GET['Id'];
$rnaam = $_GET['rnaam'];
?>
include ('connection.php');
$categorie = $_GET['categorie'];
$id = $_GET['Id'];
$rnaam = $_GET['rnaam'];
?>
Categorie : <br>
Id : <br>
Naam van het Recept :
Als ik op de link in bbq.php klik verwijst hij me door naar bbq2.php waar hij alleen de categorie en ID laat zien, maar niet de naam van het recept ($rnaam). Komt dit omdat ik alle informatie die ik in bbq2.php wil laten zien, in de link moet zetten van bbq.php ?? of ben ik nu gewoon veel te ver aant zoeken
Misschien moet je eerst nog de informatie uit de database of wat dan ook halen? Dat is ook handig want PHP kan nooit de naam raden ;)
dankjewel, t werkt :)