php / mail / bijlage / pdf vraag...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sloffie

sloffie

06/06/2007 17:42:00
Quote Anchor link
Zoals al in de titel staat heb ik een vraag over php, mail(), bijlag en pdf.

Ik heb een formulier, code die het verwerkt en die het in database zet. Dit werkt allemaal perfect zoals ik het wil. Ook genereer ik een pdf (offerte.pdf?offertenr=1 bijv) waar het offertenr (en gegevens in die pdf) uit de database komen. Tot zover nog geen problemen :)

Maar nu komt het... Ik wil graag een mailtje versturen met die pdf als bijlage en daar gaat het nu juist mis :( Mailtje versturen werkt goed, naam, goeie email adres enzo alles goed alleen die bijlage... In de mail staat dat offerte.php (in de code geen ?offertenr=1 toegevoegd dus lege pdf) is toegevoegd als bijlage, ik open hem en ik krijg de volledige php code te zien van het bestand en geen teken van een pdf :( Wie kan mij helpen hiermee?

mocht je nog vragen of uitleg nodig zijn, vraag maar :) maar het moet ongeveer op deze manier, iemand anders suggesties oid mag altijd!

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 03:37:27

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

06/06/2007 18:02:00
Quote Anchor link
moet je ook niet gewoon kijken in je script welk bestand het script zegt dat word mee gestuurd??
want als we dit willen oplossen zullen we denk echt je script moeten zien.

- -

- -

06/06/2007 19:19:00
Quote Anchor link
Dan moet je elke losse pdf op je server als .pdf opslaan, en eventueel na het mailen weer wissen.

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

06/06/2007 19:39:00
Quote Anchor link
Je moet in je script de PDF data laden, en daar moet je de juiste rechten van hebben als deze vanaf een bepaalde URL moet komen. Ik weet niet of je script 'streaming data' kan gebruiken (mogelijk moet je je script daarvoor aanpassen, of zoals Nico zegt de data eerst local opslaan, en dan verder op de oude manier).

(Als de URL beschikbaar is, waarom dan geen linkje opnemen naar de order, i.p.v. de bijlage te includen).

Sloffie

sloffie

10/06/2007 22:50:00
Quote Anchor link
het lukt :)

Ik heb het op de manier van jonathan gedaan, eerst op server opslaan en dan daarna toevoegen als bijlage...

Voor degene die dit ook het probleem hebben heb ik na lang zoeken een mooie handleiding gevonden :) linkje: http://www.tbforum.nl/thread/89796.html

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.