php / mail / bijlage / pdf vraag...
Ik heb een formulier, code die het verwerkt en die het in database zet. Dit werkt allemaal perfect zoals ik het wil. Ook genereer ik een pdf (offerte.pdf?offertenr=1 bijv) waar het offertenr (en gegevens in die pdf) uit de database komen. Tot zover nog geen problemen :)
Maar nu komt het... Ik wil graag een mailtje versturen met die pdf als bijlage en daar gaat het nu juist mis :( Mailtje versturen werkt goed, naam, goeie email adres enzo alles goed alleen die bijlage... In de mail staat dat offerte.php (in de code geen ?offertenr=1 toegevoegd dus lege pdf) is toegevoegd als bijlage, ik open hem en ik krijg de volledige php code te zien van het bestand en geen teken van een pdf :( Wie kan mij helpen hiermee?
mocht je nog vragen of uitleg nodig zijn, vraag maar :) maar het moet ongeveer op deze manier, iemand anders suggesties oid mag altijd!
want als we dit willen oplossen zullen we denk echt je script moeten zien.
Dan moet je elke losse pdf op je server als .pdf opslaan, en eventueel na het mailen weer wissen.
(Als de URL beschikbaar is, waarom dan geen linkje opnemen naar de order, i.p.v. de bijlage te includen).
Ik heb het op de manier van jonathan gedaan, eerst op server opslaan en dan daarna toevoegen als bijlage...
Voor degene die dit ook het probleem hebben heb ik na lang zoeken een mooie handleiding gevonden :) linkje: http://www.tbforum.nl/thread/89796.html