PhP mail() werkt niet bij sommige mailadressen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jdog Silverblade

Jdog Silverblade

01/11/2012 16:08:25
Quote Anchor link
Hallo,

Via mijn website probeer ik met php een mail te versturen, met de functie
mail('$to', '$subject', '$message', 'From: $from') or die('Mail versturen mislukt !');
Dit geeft geen foutmelding, dus de mail is verstuurd.
Bij alle mailadressen komt deze mail aan, bijvoorbeeld @hotmail.com, @gmail.com, etc.
Enkel bij mailadressen van één bedrijf komt niet binnen, namelijk hetzelfde bedrijf als waar de server draait.
Andere websites op diezelfde server kunnen wel iedereen mailen, met hetzelfde script.

Heeft iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?
Alvast bedankt,

Jeroen D
Gewijzigd op 01/11/2012 16:24:38 door Jdog Silverblade

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 21:12:34

Obelix Idefix

Obelix Idefix

01/11/2012 18:52:16
Quote Anchor link
Lijkt er op dat de headers missen/onvolledig zijn. Dat de mail bij anderen wel aankomt, heb je geluk mee.

Gebruik daarom liever phpmailer of swiftmailer; heb je geen omkijken naar de (juiste) instellingen.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

01/11/2012 19:23:13
Quote Anchor link
komt het ook niet in de spam bak terecht bij dat ene bedrijf? Ik heb dat ook een keer gehad met Gmail namelijk:

stel ik stuur vanaf de server van mijn provider een email met als afzender mijn gmail emailadres naar gmail dan zegt gmail: deze email is helemaal niet met gmail verstuurd, anders had ik dat geweten, dus spam!

John D

John D

01/11/2012 19:57:16
Quote Anchor link
Er is niks mis met je headers, mail() kan ook prima werken op deze manier. Phpmailer is voor dummies. Ik gebruik altijd mail(), alleen met bijlage is het wat complexer. Haal in ieder geval je variabelen buiten de quotes, dat kan een probleem zijn. Zie de verschillen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
mail('$to', '$subject', '$message', 'From: $from') or die('Mail versturen mislukt !');
mail($to, $subject, $message, 'From: '.$from) or die('Mail versturen mislukt !');
?>
Gewijzigd op 01/11/2012 20:02:19 door John D

Tim S

Tim S

01/11/2012 22:54:23
Quote Anchor link
Ik had ook problemen met mail die niet aankwam, heb nu phpmailer. werkt perfect

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.