PHP mailformulier na converteren van ISO naar UTF-8 foutmelding
Een php formulier in ISO formaat werkt goed, alleen worden er niet alle letters goed weergegeven zoals bv de euroteken €.
Deze php formulier heb ik geconverteerd naar UTF-8 en alle tekens zoals de euroteken € word nu wel goed weergegeven. Het bericht komt ook netjes aan in me mail.
Maar er komt na het verzenden van de formulier geen bedanktpagina meer in beeld maar een waarschuwing.
Als ik het goed begrijp gaat het om de eerste regel in de ForMailscript
Op de eerste regel staat dit: <?php
Zie deze waarschuwing:
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/koelvent/public_html/ayc6k9j/aeGp4q8k3.php:1) in /home/koelvent/public_html/ayc6k9j/aeGp4q8k3.php on line 496
Klopt het dat deze melding over de eerste regel gaat?
Ik zie er echt geen fout in :-)
- Ariën -:
UBB-code even gefixed.
Gewijzigd op 20/03/2017 23:32:49 door - Ariën -
Heb je je document wel als utf-8 ZONDER BOM opgeslagen? Waarschijnlijk heb je nu een BOM op regel 1 staan (byte order mark).
Is ook opgeslagen als UTF-8 en met ftp geüploade en via bestandsbeheer in CPanel gecontroleerd en daar staan geen rare dingen op de eerste regel, enkel dit: <?php
Kan het zijn dat BOM niet word weergegeven in de CPanel? Het is de controlpanel van robohost
Gewijzigd op 20/03/2017 23:43:48 door - Ariën -
Ik zou gewoon via (S)FTP je bestand benaderen en die even zonder BOM opslaan.
Er zijn veel SFTP/FTP cliënts. En daar is WinSCP er eentje van.
De BOM wordt in principe niet weergegeven, het is een markering die aangeeft of het bestand op een little endian of big endian machine is opgeslagen, maar dit is niet strict noodzakelijk, en het wordt als output gezien. Dus inderdaad even doen was Ariën zegt, wel even een editor gebruiken die dit kan.
Toevoeging op 21/03/2017 21:42:04:
Het werkt, Heb FileZilla geinstalleerd. Bestaand php bestand verwijderd en opnieuw met FileZilla aangemaakt en het werkt.
hartelijk dank voor deze hulp.