[PHP MySQL] Mensen die je misschien kent

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nick Anoniem

Nick Anoniem

27/09/2015 14:04:15
Quote Anchor link
Goedendag.

Ik wil een dezelfde script 'mensen die je misschien kent' maken zoals op Facebook.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Nick

PHP hulp

PHP hulp

19/12/2024 10:03:38

Eddy E

Eddy E

27/09/2015 14:54:20
Quote Anchor link
Arie heeft 20 vrienden.
Van die 20 vrienden zijn er 2 die een Bert kennen, die nog geen vriend is van Arie.
Dus stel je Bert aan Arie voor.

Dat doe je niet bij elk bezoek, maar zo af en toe.
Je gaat meerdere lagen relaties vergelijken en 'gissen'.
De kans is namelijk groot dat Bert wel bekend is bij Arie, omdat hij een vriend/bekende is van de vrienden van Arie.

Bij familie is dat al sneller, dus dat zou een hogere score opleveren.

Maar een kant en klaar systeem is er niet... ja, Facebook ;)
LinkedIN werkt ook zo ongeveer: zelfde bedrijf? Dan ken je elkaar waarschijnlijk wel. Zelfde dorp? Wellicht. Zelfde club en dingen leuk vinden? Wellicht ken je elkaar?

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

27/09/2015 14:58:09
Quote Anchor link
Is dit een serieuze vraag? Heb je hier al zelf over nagedacht?

Je zult allereerst moeten beschikken over een netwerk met informatie van een heleboel personen voordat je uberhaupt relaties kunt leggen tussen deze personen niet? Dit zou je op grond van vriendenkringen of andere criteria zoals persoonlijke interesses kunnen doen.

Maar ik ga er een beetje vanuit dat dit niet echt een heel serieuze vraag is omdat deze min of meer van het niveau "geef mij het Facebook script" is...

Nick Anoniem

Nick Anoniem

27/09/2015 15:38:14
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 27/09/2015 14:58:09:
Is dit een serieuze vraag? Heb je hier al zelf over nagedacht?

Je zult allereerst moeten beschikken over een netwerk met informatie van een heleboel personen voordat je uberhaupt relaties kunt leggen tussen deze personen niet? Dit zou je op grond van vriendenkringen of andere criteria zoals persoonlijke interesses kunnen doen.

Maar ik ga er een beetje vanuit dat dit niet echt een heel serieuze vraag is omdat deze min of meer van het niveau "geef mij het Facebook script" is...

Ik beschik over een netwerk van 15.000 personen.

Nope. Ik vraag geen kant en klaar iets maar wel om suggesties.

Toevoeging op 27/09/2015 15:40:58:

Eddy E op 27/09/2015 14:54:20:
Arie heeft 20 vrienden.
Van die 20 vrienden zijn er 2 die een Bert kennen, die nog geen vriend is van Arie.
Dus stel je Bert aan Arie voor.

Dat doe je niet bij elk bezoek, maar zo af en toe.
Je gaat meerdere lagen relaties vergelijken en 'gissen'.
De kans is namelijk groot dat Bert wel bekend is bij Arie, omdat hij een vriend/bekende is van de vrienden van Arie.

Bij familie is dat al sneller, dus dat zou een hogere score opleveren.

Maar een kant en klaar systeem is er niet... ja, Facebook ;)
LinkedIN werkt ook zo ongeveer: zelfde bedrijf? Dan ken je elkaar waarschijnlijk wel. Zelfde dorp? Wellicht. Zelfde club en dingen leuk vinden? Wellicht ken je elkaar?

In die richting zat ik zelf ook te denken. Niet alleen op vrienden-vrienden maar ook op werkplek, hobby. Etc

Eddy E

Eddy E

27/09/2015 19:25:59
Quote Anchor link
Kortom: je wilt het antwoord al. Wat verwacht je van ons te horen?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.